Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Var til frisøren og farget håret på Tirsdag..Igår hørte jeg at det var ikke så lurt når jeg var gravid :( Er det noen som vet hva som kan skje? Noen som selv har gjort det?? Trenger jeg og bekymre meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei- jeg har gjort det 2 ganger allerede- hos min frisør som er gravid og som selv har farget håret. Jeg tror nok sterke blekemidler er verre enn litt hårfarge:)) Føler men seg "fresh" på håret, så blir man jo mer fornøyd- og det er jo bra for baby'n. Jeg tar det i alle fall helt med ro og kommer til å farge det minst en gang til.

Skrevet

Stemmer det som Karina68 sier. Eneste som kan skje er at fargen kanskje ikke får samme kvalitet som ellers, grunnet økt dannelse av røde pigmenter i håret når en er gravid.

Skrevet

Hei du...

Jeg jobber selv som frisør og står nesten daglig med farge, samme med andre jeg jobber med.

Selve hårfargen er ikke farlig så lenge frisørsalongen du går til følger sikkerhetsreglene, hms osv, det er klare regler for alt som har med avgasser å gjøre.

Det er verre med bleking og permanent, som er veldig sterkt. Men vanlig hårfarge er ikke mer skadelig enn å fylle bensin, hårfargen skal jo ikke sniffes;)

Jeg vet at jeg hadde ikke stått oppi dette hver dag hvis det skadet fosteret og dette er det jeg fikk beskjed om da jeg spurte den ansvarlige på jobben min;)

Skrevet

Jepps, hårfarging skal være heilt greit, men for ofte er ikke bra, spesielt hvis fargen inneholder parabener. Propylparabener og metylparabener er vanlig å finne i hårfarger. Dette er hormonhermere, og for mye av dette er ikke bra for fosteret. Men ved hårfarging med måte skal dette være ok, ettersom jeg vet.

Skrevet

Det er et stoff i de fleste hårfarger som heter RESORCINOL. Dette står på EU`s liste over hormonforstyrrenede ingredienser. Men bare sjekk ingredienslisten på fargene dere bruker sånn for sikkerhets skyld.

Dette er da grunnen til at mange velger droppe farge i svangerskapet, glansvask er risikofritt, og om en ikke klarer la være kan en vurdere hettestriper som ikke kommer til hodebunnen i like stor grad. Huden er jo et organ som slipper ting ut og inn.

Skrevet

I det nye "Gravid" bladet, så står det at det er bare å farge ivei! Var mer før i tiden når de hadde sterkere midler i hårfargen at det kunne være farlig!

Så tydligvis, så er det mange som ikke har fått med seg "siste nytt"=D

Skrevet

Tusen Takk for mange fine svar:) Da kan jeg senke skuldrene og nyte ferien alikevell :)

God Sommer alle sammen!!!!

Skrevet

Stoffene folk snakker om her må man spise eller sniffe veldig mye av for å få noen negativ effekt.

Jeg regner med du ikke satt og snackset på hårfargen mens du var der? Eller puttet det i en liten pose og pustet det inn mange, mange ganger? hehe

Skrevet

Jeg har gjort det nesten hver eneste mnd fram til nå..;9 Har jobba som frisør også, og det skal ikke være farlig å farge håret. Noen reagerer kanskje litt på lukten, men det skal være punktavsug på salonene som de setter over deg, da blir det ikke så ille;) Fargen falmer kanskje litt fortere enn vanlig.

Skrevet

Hvis det er økt dannelse av røde pigmenter i håret når man er gravid så skjønner jeg nå hvorfor fargen for en gang skyld sitter i håret når jeg farger det.. JIPPI.. Er jo egentlig helt platinablond så er ikke så mye farge som noen gang har satt seg i håret. Endelig er det også min tur til å kunne ha annen hårfarge...=oD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...