Gjest Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 er det noen som har erfaring med det selv? victoria har dette og det ser så ubehagelig ut. er dette vondt for barnet ? skal heldigvis på 6 ukers kontroll med henne i dag så får spurt litt.
Nit@™ Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Minsten min hadde navnlebrokk. Det er ikke vondt for barnet. Jeg fikk det slik forklart av en lege en gang: Kroppen har en naturlig "liming" på mindten, hvis ikke "limet" virker helt blir det hull, og det er ut dette hullet (brokkporten) tarmen kommer ut. Litt morsom forklaring ;o) Så lenge brokket er mykt er det ingen fare. Når du klemmer på det kan du merke bobling fra tarmen. Som regel blir brokket større når brokket større når barnet f.eks skriker, fordi tarmen presses ut brokkporten. Som regel vokser denne brokkporten igjen selv, hvilket skjedde med minsten. Han er 2,5 år nå, og det er bare bittelitt igjen. Blir brokket hardt, rødt eller hovent skal man ta kontakt med lege. Tror legen sa at 98% av brokkene blir mindre og mindre for så å bli borte. Om du klemmer inn brokket skal du kunne kjenne brokkporten, og kunne kjenne at det blir mindre over tid.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Sønnen min hadde navlebrokk, forsvant av seg selv etter noen måneder og han virket ikke plaget av den heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå