Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Kort fortalt: Jeg har vært i samtaler med familievernkontoret mange ganger. Grunnen til at jeg tok kontakt var for å få hjelp med samværsavtale. Jeg fortalte om banefaren og hvorfor jeg hadde gått fra han. Det var p.g.a psykisk og fysisk vold. Han har aldri slått meg, men har tatt i meg på andre måter. Han er en peson som tror han kan bestemme over alle. Eier ikke respekt for noen. Etter å ha fortalt dette da, så ville Fam.vern.kont at jeg tok kontakt med barnevernet, ellers gjorde de det... Barnevernet kunne jo ikke gjøre så mye, så lenge jeg ikke ville sende bekymringsmelding på han. Og det har jeg jo ikke tenkt, for jeg har ikke noe konkret på han. Familievernkontoret mente også at samvær skal skje under tilsyn.. Men jeg synes kanskje det er litt drøyt, da barnet vårt vil til pappaen, så han gjør h*n jo ikke noe vondt, og det tror jeg heller ikke. I hevrtfall, nå skal han ha h*n 2 uker i ferien og skal også ha sin eldre sønn med seg. De skal til ett badeland i sverige og jeg er så bekymmret at jeg kjenner dette ødelegger meg. Grunnen til at jeg er bekymmra er at jeg er redd han lar storebroren på 8 år passe henne ved bassenget f.eks. Eller ute p campingen. Han gutten kan jo glemme seg av og så skjer det plutselig noe med h*n. BF har nemlig latt en 4 åring "passe" h*n ute når h*n var 1 1/2 år... Hva skal jeg gjøre? Nekte samvær? Tørr på en måte ikke det heller, det KAN jo slå tilbake til meg i en evt rettsak...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har nektet sånn ferie her.. her var ungen helt alene ute som 1 1/2 åring. Vi hadde også en periode med samvær med tilsyn,. Det jeg fikk beskjed om da var at det tilsynet kunne bf be dra hjem, og da måtte tilsynet dra. Du skal være klar over at får bf en bekymringsmelding på seg til barnevernet fra andre enn deg, så er det faktisk DU som må stå "til rette" for barnevernet. Det er fordi du vet hvordan bf er, og det er du som har daglig ansvar for barnet. Så om du er anbefalt å sende meldig selv, så ville jeg faktisk gjort det. Men det er ikke mye barnevernet kan gjøre, for det er du som har daglig omsorg for barnet. Barnevernet kunne gjort noe om det var du som var problemet for barnet. Få familievernkontoret, og barnevernet med på at du må nekte feriesamværet, siden de sier det er best for barnet. Da har du ditt på det "tørre", hva rettssak angår. Dette har vi vært gjennom her(ikke rettssak, for det "dillet" bf seg aldri til, han bare truet med det). Du skal ikke sitte å være redd for det kjæreste du har. Erfaringen min sier at dette er et område som skulle vært bedre regulert i lovverket enn det er i dag. Det er så mange som sitter på samme måten som du. Der er ingen som liksom kan hjelpe en.... Du kan også høre med en advokat, om det kan være noe for deg?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Takk så mye for svar. Jeg sitter bare å griner og griner, for jeg klarer ikke enke på annet. Er livredd noe skal gå galt. Men jeg sitter jo litt i det, for jeg sa at barnefar kunne ha henne 2 uker. Selvom jeg ikke hadde lyst til å si det. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal gå frem når det gjelder den mannen der. Det er noe med han som gjør sånn at jeg gir etter bestandig
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Kan noen legge dette ut på Skravlesiden? Jeg trenger flere synspunkter. HI
Blenda1 Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Uff, vet hvor utrolig vanskelig det er. Er i lignende situasjon. Men husk at det er ditt ansvar å gjøre det du tror er best for ditt barn. Bf truet med rettsak og var kjempesint da jeg satte krav til han. Det var utrolig vanskelig, og jeg var kjemperedd hele tiden for hva som kunne skje. Men han ga seg til slutt, og jeg ser i ettertid at det har gitt han mere respekt for meg. Det er utrolig vanskelig der og da, men jeg tror det betaler seg i ettertid. vis han at du ikke lar deg overkjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå