Gå til innhold

Til alle helsearbeidere ved kirurgisk avdeling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er noen av dere her?

Hvordan er reglene for å jobbe på operasjonsstuer når man er gravid? Kan jeg oppholde meg på en stue under operasjon i alle typer anesthesi i en hel måned? Evt. hvor kan jeg ringe for å finne det ut? Har prøvd legeforeningen, men de visste ikke:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet må stilles til helsearbeidere som jobber på operasjonsstua og ikke på en kirurgisk avdeling. På en kirurgisk avd. forbereder vi pasienten til operasjon og tar oss av de etterpå, vi deltar ikke på selve operasjonen.

Hvis du skal arbeide med det i en måned, er det vel bare å ringe arbeidsplassen å spørre, ev, operasjonsavd. ved nærmeste sykehus.

En del operasjoner medfører jo røntgengjennomlysning, så jeg tror ikke du vil kunne være med på alt.

Skrevet

Mannen min er kirurg, og han har snakka om at kolleger som blir gravide umiddelbart må slutte med operasjonar med gjennomlysning. Men kvifor spør du ikkje berre sjefen?

Skrevet

Fordi jeg skal ha praksis i utlandet og de ikke er så opptatt av denne typen ting der jeg skal være...

Takk for svar:)

Skrevet

Vet ikke hvordan det er på operasjonsstuer på sykehus, men tannleger blir i alle fall frarådd å jobbe med lystgass under svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...