kokosyklus Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Nå en snuppa 4 mnd og vi har fine rutiner i løpet av dagen. Hun tar sine lurer, jeg går en tur med henne i løpet av dagen, så sover hun gjjennom natta med noen måltider her og der. Problemet nå er å komme ut av rutinen...for min del. Mannen min kommer hjem fra jobb mellom fire og seks. Snuppa legger seg 19. Jeg greier ikke forstå hva vi skal fylle de timene med? Jeg er helt låst i rutinen og tenker at emma har det best når vi har våkenperioden hennes her hjemme. Tar dere med dere babyen ut unansett om de skal sove eller ikke? jeg er bare ute de to-tre timene hun skal sove midt på dagen. Familie og venner bor et par timers biltur unna,. Ingen kjenner henne godt mnok til å være branevakt. Hun vil ikke ta flaske så jeg kommer meg ut. mannen mine r ofte sliten pga ny kjobb, så jeg har ikke samvittighet til å la han være alene om leggingen osv på kvelden selv om han sikkert ville gjort det. Uansett så handler ikke dette om å komme bort fra mann og barn, men å kunne gjøre vanlige ting i hverdagen uten å være avhengig av at hun skla sove før jeg kan gå ut... Vi har en BB som jeg har brukt et par ganger, men som sagt frå jeg dårliog samvittighet ved å tenke på at hun bare henger der tyil hun skal sove igjen. jeg er så sliten og lei meg. Må innrømme at jeg synes det er DRITKJEDELIGE dager for tiden. Det er det samme som skjer hver eneste dag. Jeg hater leiligheten vi bor i hvor alt er midllertidig og tungvint. Går hver eneste dag og gleder meg til å flytte hjem igjen. Jeg er så sjelkden sosial at når jeg er på barseltreff skriker snuppa hele tyiden fordi jeg ikke har oppmerksomheten min rettet mot henne hele tiden. Det er kanskje normalt for babyer? ikke vet jeg. pokker!!! Takk til den som gadd å lese evt. Jeg måtte bare skrive for å få dritten ut av systemet så jeg kan gå på barseltreff uten å bryte helt sammen når snuppa setter igang skrikinga si:)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Jeg tror nok dere kunne hatt godt av å ha litt "våkenperioder" ute også, jeg. Selv hadde jeg med snuppa på det meste da hun var baby, enten hun var våken eller sov. Hun sov til faste tider, så sånn sett var det enkelt å forholde seg til. Og BB hadde jeg ikke vært så redd for å bruke heller; hun får jo masse nye inntrykk selv om hun ikke har øyekontakt med deg hele tiden. Og så blir hun mer vant til å dele oppmerksomheten din med andre/annet og det vil jeg ikke si hun har vondt av ) Lykke til!
MintCondition Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Du kan jo gå ut selv om babyen er våken?? Er jo da hun vil ha mest glede av det vil jeg si...butikken en tur, café,l besøk..en tur i en park, ta med teppe og litt leker og ligge i skyggen og kose dere. Blad til mor, rangle til baby
kokosyklus Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2008 Nei, det har hun absolutt ikke vondt av:) tar henne med ut etterpå. Og jeg skal spise et STORT kakestykke til kaffen min!
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Det er viktig for dere begge å få litt mer impulser i hverdagen framover. Hun vil kjede seg bare i ditt selskap også. Ta med BB og vogn, trill tur i sentrale områder, meld deg på dib-treff, gå på babykino, kjøpesenter - i det hele tatt. Det er ikke noe problem med våken baby ute - tvert imot! Da kommer du deg ut av leliligheten også. -Begynn med tilvenning til flaske eller kopp. Tren på det hver morgen og kveld, rett før amming. Det kan ta laang tid, men bare venn henne til den sakte men sikkert. -Mannen din bør begynne å legge henne annehver kveld, hvis ikke får dere et problem på lang sikt. Skulle tro han syntes det var koselig å få den stunden med henne etter jobb også.. Skaper dere mye avhengighet og uvaner nå, blir det veeeldig vanskelig å bryte det senere, så prøv å ta grep! Bruk helsestasjonen som hjelp og støtte! Lykke til:-)
Blue Lady Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 Men nr 1 var jeg veldig lik deg, likte best å holde rutinene og han sov på samme tidspunkt, spiste på samme tid hver dag. Det ble veldig slitsomt, og jeg kjedet meg hjemme. Lucas var sånn at han krevde veldig mye oppmerksomhet fra meg, men det ble mye bedre når han ble litt større. Nå med nr 2 har jeg lagt rutinene litt på hylla. Hun legger seg til samme tid hver kveld, men soving på dagen er litt så som så. Hun spiser når hun er sulten, og er vi på kafe eller borte hos noen så spiser hun noe de har i hus eller bananen jeg tok med til henne. Nå tar jeg ting mer på sparket, vi går ut, drar til byen, drar på besøk til noen osv. Uten å planlegge og legge til rette for soving, mat osv. Tar med vogna så går det fint
kokosyklus Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. mai 2008 Blud Lady; da vet du hva jeg snakker om;) Blæh: Mannen min legger henne hver kveld detter jeg har ammety henne. han leker med henne hele ettermiddagen, så det er ikke viljen det kommer an på men min samvittighet. Og ja, jeg trodde jeg var en fornuftig person, men tydeligvis ikke ik dette tilfelle. Er egentlig litt overasket over meg selv. Og det er helt klart at hun begynner å kjede seg hjemme hvis jeg ikke nsart gjør noe. jeg er ute på alle de tingene nevnt over her, men gjør det når hun skal sove slik at jeg ikke trenger å amme henne ute etc. Skal ta meg sammen og fronte min største frykt: våken baby på byen. Ha ha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå