Candy girrrl Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Hentet henne i barnehagen i går. Da hadde hun slengt av seg masse klær, gikk barfot, hadde løsnet flettene, var støvete og svart fra topp til tå og så ut som hun hadde malt kamuflasjemaling i fjeset. Mens naboen sin jente hadde fin, fin kjole på. Og ikke en flekk..... Synst bare kontrasten var enorm hehe.. Personlig mener jeg at til mer skitten en unge er til mer har de kost seg. Men noen ganger lurer jeg på om hun danker ut gutta.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Ikke guttete..., men en aktib og sunn jente på 5 år.. Jeg har tidligere fått kommentarer som.. -Du kunne jo ha tatt på sønnen din rene klær før dere skal i butikken.. - jeg pleier da og svare at jeg har akkurat hentet han fra barnehagen og er på vei hjem.., hadde klærne vært rene nå så hadde jeg stusset over hva han gjorde/ikke gjorde i barnehagen... Barn skal ikke være plettfrie i klærne hele dagen.. De skal leke i sand og vann og kose seg.. Nei.. Fikk de en liten flekk på seg skulle de da skiftes på!??!
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 hehe..nei absolutt ikke, hun høres ut som en aktiv og morsom jente ) De SKAL bli møkkete når de er ute. Det skal være lov å bevege seg, utforske og oppdage. At man da blir litt møkkete får bare være )
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Høres ut som jenta mi på 3 det ) I tillegg har hun noen krøller som aldri ligger i fasong, så om hun tar ut spenner/fletter så ser hun ut som et lite troll, hehe. Svart i neseborene, "kamo"mønster i fjeset, bekledningen har fått et gråbrunt skjær etter sand og støv, skoene har jeg aldeles gitt opp å holde fine. Ungen ser jo ikke ut - men totalt sjarmerende da )
Dunder Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Hvis alt som er gøy er "guttete", og alt som er kjedelig er "jentete", ja da ser jeg helst at datteren min blir guttete..
*ale* Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Min på 6 har alltid vært sånn... Hater å ordne håret... Ser ikke ut i månelys etter en dag ute.. men nå, 6 år, har hun begynt å bli litt "bedre"..Kan faktisk SKJE at hun kan bruke samme bukse to dager etter hverandre!!!! Fantastisk!!!! De skal bare møkke seg ut, bare bra det:)
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har to gutter selv, men jeg ser ofte når jeg henter eldstemann i barnehagen at mange av jentene er rene og pene, og bare sitter og ser på... Det er jo helt tullete i mine øyne. Er da mye gøyere å leke skikkelig vel, enn å sitte til pynt når man er 3-5 år?
Dunder Skrevet 29. mai 2008 #8 Skrevet 29. mai 2008 Ja, og så sier folk at det er ful likestilling i Norge. hvor tror dere jentene har fått dette fra? De er ikke født jålete!
Candy girrrl Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. mai 2008 Ja jeg mener hun må kose seg. Plager ikke meg. Men lurte på om dette er standaren for en jente og.. Siden hun andre så ut som hun kom fra søndagsskolen
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #10 Skrevet 29. mai 2008 Nei, endel er vel påvirket av jålete mødre, og så påvirker de jo hverandre også veldig....
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #11 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har ei skikkelig jåljente hun elsker å gå i kjole og skjørt, og skal alltid ha glitterspenner i håret (guuud som jeg hater de glitterspennene), MEN når jeg hentet henne i barnehagen i går så så hun ut som Ronja røverdatter, håret til alle kanter, sand og møkk over hele kroppen, den hvite singletten var nå beige, og hun hadde skrubbsår oppover armene fordi hun hadde hoppet(!?) av husken i fart (litt over 2 år og en skikkelig tøffing).. Man må ikke være guttete for å leke og kose seg vet du jeg var prikk lik når jeg var liten, var en av de som klatret høyest i trærne men kjolen var alltid på hehe, nå kan jeg godt finne på å skifte dekk i høyhelte sko og kjole også hehe (for et syyyn). En god blanding er da ikke å forakte synes det er deilig å få hjem en skitten unge jeg , nudelige små møkkete lankene..
du og jeg og vi to Skrevet 29. mai 2008 #12 Skrevet 29. mai 2008 Hvorfor skulle det være guttete? Det hørtes deilig ut synes jeg!
Candy girrrl Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 29. mai 2008 Joda..kjenner til den kombinasjonen. Her går det også i glitter, hårsdilldall, roooosa og prinsesse. Har bare lagt merke til at hun er en av de skitnestei barnehagen, som regel.. Og håper ikke noen tror deg har problemer med det..da har de misforstått. Bare lurte på om det er normalt. Men ser ut som det er det ja )
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #14 Skrevet 29. mai 2008 Hehehe ja jeg ser det jeg også, når jeg kommer i barnehagen at noen av de andre jentene er litt renere og penere enn snuppa mi men vi får bare prise oss lykkelige for at vi har unger som leker ordentlig. Tror kanskje at noen mødre (sier ikke at det er tilfelle bestandig) gjør døtrene sine sånn. Jeg er som sagt ganske "jålete" selv, men jeg vet at klær kan vaskes og jeg lar ikke vær å leke med ungen min bae fordi jeg synes jeg har for fine klær på, men det er det tydeligvis mange som gjør. Fikk noen sjokkerte komentarer i fjor nå vi var i frognerparken og jeg både sklei på sklie og lekte i sandkassen med hvite bukser på hehe var noen mammaer som ikke kunne forstå at jeg kunne gjøre det *rister på hodet* Og dette sa de jo da foran barna sine.. Snuppa mi får leke i sandkassen med festdrakten eller penkjolen på også, barn skal kunne leke fritt uansett synes jeg unger skal leke ikke sitte til pynt.
Candy girrrl Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 29. mai 2008 Ja enig med deg. Var nok litt mer flekkhysterisk med førstemann. Men nå blåser jeg i det. Og ja..det finst mødre, ganske mange faktisk som er villig til å skrenke inn barnets utfoldelse ganske drastisk for at klærne skal se ok ut . Henger nok litt igjen fra gammelt av at rene og pene barn går på mammas ære. Og det gjelder like mye guttemødre som jentemødre.
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #16 Skrevet 29. mai 2008 Er nøye på at snuppa skal være ren og pen jeg også altså, når vi går hjemmefra hvertfall Men jeg nekter henne jo ikke å leke fordi hun skal se pen ut, hun er ikke min lille porselensdukke men ei glad og livlig jente som trenger å utfolde seg litt. Ja det kan nok gjelde like mye for guttemammaer ja! Men jeg tror kanskje ikke at guttene bryr seg like mye om det som jentene? Hvertfall ikke når de kommer opp i 4-5 års alderen, er mye "jåleri" blandt småjenter da synes jeg, ikke at det er noe galt i at de vil være små prinsesser, men når det er krise om de får noen sandkorn på buksa så begynner jeg å lure litt..
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 29. mai 2008 #17 Skrevet 29. mai 2008 NEI, ikke nødvendigvis:-) Jenta mi er ei veldig prinsesse jente på 4,5år. Men når vi henter henne i bhg om dagen så ser hun akkurat ut som jenta di, håret til alle kanter, sand i hodebunnen, skrubbsår på knærne og støvete/skitten fra topp til tå:-) Tar det som ett tegn på at hun har kost seg skikkelig jeg:-) Hadde heller stusset om hun kom hjem like ren som da hun dro, er ikke bra det... Unger SKAL være møkkete etter en dag ute i det fine været!!!!
cherry coke Skrevet 29. mai 2008 #18 Skrevet 29. mai 2008 Høres ut som jenta mi=) Liker ikke å gå i kjoler og skjørt, er ikke noe interessert i prinsessser ol. Mye mer interessert i å klatre, herje og skitne seg til...Og jeg elsker det! Deilig å hente henne og se at hun har hatt en aktiv dag=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå