Gjest Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Jeg gikk ut i permisjon 19. mai (første dag av permisjon) jobbet t.o.m. 16 mai (delvis sykemeldt, men dog..). Vi har pleid å få velge når vi ønsker feriepengene utbetlat, og siden jeg skal ha ferie i permisjonen min og tar ut denne i august ba jeg om feriepenger 1. august. Helt ok for arb.giver. MEN: Skal jeg ikke ha betalt lønn/sykepenger for perioden 1.-16. mai nå den 1. juni?? Og så permpenger fra nav for perioden 19.-31. mai??
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Sjefen min sa at det er nav som utbetaler til meg fra nå av, men jeg mener at mai måned skal de betale hver sin halvpart...kjipt om jeg får bare halv lønn.....
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Hvis du har jobbet frem til 19. mai skal du jo selvsagt ha lønn fra arbgiver for de timene!! Eller var det ikek det du mente? Skjønner uansett ikke at arbgiver kan tro noe annet..
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Jo, det er det jeg mener... Har fastlønnsavtale, og det heter seg i avtalen at i juni får man feriepenger, men dette spør hun hver enkelt ansatt om hvert år - når vi vil ta dem ut. Og siden jeg tar dem ut i august mener jeg at jeg skal ha betalt "vanlig" lønn for det arbeidet jeg har gjort i mai.
m@msen79 Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Hei Jeg gikk ut i perm på tirsdag 27.5. Har vært 100% s.m. Den 23.5 fikk jeg sykepenger fra NAV. Fra 01-26.5. Et par dager senere fikk jeg resten fra arb.giver. De forskutterer lønn under perm. Så du skal jo ha "full" lønn.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Har du tatt ut feriepengene dine annet enn i juni tidligere, når du ikke har vært graavid/sykemeldt? Jeg hadde fastlønnsavtale tidligere og da trakk de meg for 5 uker ferie samme mnd som feriepengene ble utbetalt. Men sånn sett burde det jo ikke være forskjell på om de trekker 5 uker i juni eller august... Eller, nå kjenner jeg jeg ble litt forvirra...
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 Ja, jeg har det, men da har jeg vært ansatt på timelønn, og ikke på fastlønnsavtale. Så da fikk jeg jo både timelønna for ant. dager den aktuelle måneden OG feriepenger for året før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå