Gå til innhold

jeg skal synge i begravelsen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

men jeg har ikke lyst til å synge "det er makt i de follede hender", eller " eg veit i himmelrik ei borg".... også kommer jeg jo ikke på noen sanger, når jeg må.

har du en sang du syns er fin og flott og søt og varm ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære Dritgrei,

det var leit å høre om bestefaren din. Så rørende at du synger i begravelsen hans.

Da jeg mistet moren min sang en venninne "Har en drøm" av Jørn Hoel. Det er en god sang, syns jeg.

GOD OG VARM KLEM til deg.

Skrevet

ja det er en fin sang... det sånne forslag jeg er ute etter.... jeg må lese den teksten en gang til kjenner jeg, for det er jo en utrolig fin sang.... så kan man si hva man vil om jørn hoel.... ;-))

Skrevet

"O bli hos meg" er veldig fin synes jeg men kanskje hverken søt eller varm da. Hm, hva med "Fager kveldsol"?

Var det noen spesielle sanger morfaren din var glad i? Min bestefar sang så ofte på "Blåmann blåmann bukken min" så da ble det den, veldig rørende, varmt og vakkert ble det.

Skrevet

Det er en sang som er veldig fin, men jeg er ikke helt sikker på om teksten passer til begravelse. "Nocturne". Den som starter med "Sov på min arm". Kjenner du den?

Skrevet

Hei du dritgreit med ny baby og alt!!

Skjønner at det går bra med dere :)

Det var trist å høre om morfaren din!! Det er en sang som jeg synes er finest i verden og det er "Den fyrste song eg høyra fekk". Noen synes kanskje den passer best til en mor eller bestemor, men teksten er i hvert fall utrolig fin i en minnestund. Jeg sang den i min mormors begravelse. Det var utrolig tøft å gjennomføre det, men jeg er glad jeg sang og morfar satte veldig pris på det!!

Ellers har jeg brukt "What a wonderful world"? Den teksten er også kjempefin... The colors of the rainbow, so pretty in the sky, are also on the faces of people passing by. I see friends shaking hands, saying how do you do..... They're really saying I love you :)

Lykke til, det blir kjempefint samme hva du velger!

Skrevet

Hei på deg!

Hvis du vil ha "salmevariant" er Ikke en spurv til jorden veldig fin.

Håper det går bra med deg og dere.

sender varme tanker-

Skrevet

Ja, jeg er veldig glad i "Eg ser" av Bjørn Eidsvåg.

Den vil jeg gjerne ha i min begravelse hvis det går an ønske.....

Skrevet

Hei

Kondolerer med morfar, og så nydelig at du skal synge.

Kjenner du til plata "den fattige Gud" med salmar av Edvard Hoem, sunge av Hildegunn Rise? Den får eg gåsehud av.

Skrevet

Jeg synes Amazing Grace er en utrolig nydelig sang.

Men du har fått mange flotte forslag,så jeg er sikker på du klarer å finne en sang for din morfar.

God klem

Skrevet

Jeg kom på en sang til....Prøysens :" Det gikk en kjempe gjennom landet og han var ydmyk om han var stor..han trådde varsomt på sti og veger og han for ikke med store ord"

Erik Bye sang den.

Skrevet

Hei jenter tusen takk for innspill....

Den prøysen sangen er jo kjempefin... jeg tro egentlig at det blir en salme, men nå må jeg lese den prøysenteksten på ordentlig også...

Skrevet

Jeg har ingen kloke innspill, men må bare si at jeg synes du er kjempeflink! Da min kjære mormor skulle begraves sa jeg noen ord i kirken. Snakke kan man jo med gråten i halsen, men synge? Jeg er sikker på at det blir kjempefint uansett hva du synger jeg :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...