Gå til innhold

tips til flyreise med 2-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Kreta snart, og skal ha med oss tuppa som snart er 2 år.. noen som har tips til underholdning på flyet? redd for at det kan bli veeeeldig kjedelig til henne.. og er det noen som har tips til hvordan vi skal unngå at det smeller for ørenene hennes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tegnesaker, bøker og dvd (på bærbar pc) hadde vi med da vi var ute og fløy med vår for ca 1 mnd siden. Det var en tur til Berlin, så det var ikke så lang tur. Hun ble ganske utålmodig ja (Klarte ikke å roe seg for å se på dvd'en f.eks)....Nå skal vi fly til Spania på søndag og jeg vil også gjerne ha tips på andre aktiviteter dersom noen har noe :)

Virket ikke som ørene plaget henne på turen ;)

Skrevet

Skal hun ha eget sete? og har dere flydd med henne før?

Vi har flydd med snuppa flere ganger og det har aldri vært noe problem :) Selvfølgelig kan de bli litt urolige, en på slike fly som går til typiske familiesteder pleier å være fulle av nettopp familier, og da er det stort sett ingen som bryr seg om litt barnegråt eller at en liten tass går litt i midtgangen (uten å forstyrre flyvertinnene selvfølgelig).

Vi hadde med oss en egen liten sekk til lurven sist vi fløy, oppi der hadde hun en juiceboks, noen mariekjeks, en boks med litt frukt og andre smpting som hun liker å knaske på, tegnesaker og en bok hadde jeg også puttet oppi + noen smågaver som jeg hadde kjøpt nytt.

Nye ting er ofte mye mer spennende å utforske, og man trenger ikke bruke mye penger :) jeg gikk på lekebutikken, nille og kremmerhuset blandt annet å kjøpte litt forskjellige små pusleting til 10-20 kr stykket som jeg pakket inn som gaver.

Når det er innpakket så bruker de jo litt tid på å pakke opp også hehe.

Når det kommer til dotter i ørene så har vi faktisk aldri merket noe til det på snuppa! Hun har fått en sprut saltvannsspray i nesen rett før vi har gått på flyet og når hun var baby så fikk hun pupp/flaske.

Kan være lurt å ta med dyne eller teppe på flyet også slik at barnet kan kose seg og sove litt, og ha sokker og en ekstra genser i baggen siden det fort blir kaldt på de små :)

Skrevet

Takk for tips! vi har bare flydd med henne en gang før, da var hun 2 mnd og sov hele turen nesten, så da var det ikke problem :)

Er litt spendt, men det går sikkert bra :)

Skrevet

jeg var på flytur med jente mi på 2, og ho sovna med en gang på flyet, jeg la ho i fanget mitt og ho sov hele flyturen på 2t50min. ho stod opp da beltene sku på igjen og da ga jeg ho no å spise så var det greit, ba ho svelge når øra ble tette, og det syns ho var moro:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...