gifteklar gravid og kvalm Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 alle stetene fra 15-36 kg fikk lave poeng... betyr det at man ikke kan sikre barna like godt når de blir store som når de er mindre? er jo i så fall synd at man ikke kan kjøpe et sete som kommer godt ut i test til de store barna også. blir helt kvalm av å se slike kollisjonstester jeg!! vil jo akkurat som alle andre foreldre at barnet skal sitte trygt i bilen men er ikke sikker på hva vi skal velge når vi må bytte sete nå... hva slags sete velger dere til barna når de er over 20 kg??
Ronja&Odin Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 hmmm ville nok valgt det som er best i test da snuppa blir over 20 kg... svigerfaren min kjøpte det som var best i test når jeg skulle hjem fra sykehuset, så det kommer jeg til og gjøre hver gang jeg må bytte sete.. da får jeg heller betale litt ekstra.. hehe tør ikke ta noen sjanser, hvertfall ikke etter jeg så de kolisjonstestene:\
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2008 pris spiller ikke stor rolle for de er mer eller mindre samme pris alle sammen det som er frustrerende er at disse stetene for store barn ikke får så gode poeng som setene for de små... så selvom man kjøper det beste er det "bare middels" bra liksom...
Ronja&Odin Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 det er sant... og veldi ekkelt og tenke på... de kolisjonstestene var bare i 25 km i timen og jeg syns det så heeelt sykt ut:\ skjønner ikke hvorfor de ikke lager tryggere seter for eldre barn liksom:( hmmm
Blue Lady Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Er barnet over 20 kg kan du velge de seten fra 9-36 kg.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. mai 2008 de fra 9-36 kom enda dårligere ut i testen enn de fra 15-36 kg.... kan jo si det enda en gang men det jeg syns er mest trist er at man ikke har et alternativ til et sete for store barn som kommer like godt ut i test som setene til de små.... hos oss er snuppa ikke fylt 4 år engang men veier 20 kg og skal over i et sete hvor vi bruker bilens seler... liker det ikke jeg!! hadde jeg visst at disse setene var like trygge som setene til babyene så hadde det jo vært greit...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå