Lykkeliten123 Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 Noen som har oppskrift på en Strawberry Margerita uten alkohol som jeg kan lage nå i sommervarmen? Kjempefint om dere har sånn ca dl/ cl- mål, for jeg er håpløs på kjøkkenet, og "en dæsj av det og en sprut av det" kan bli til mye rart ;o)
-˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙- Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Vanskelig å gi det cl mål, for det gjelder jo vanligvis brennevinet. (og det skal vi jo ikke ha) Men... 6-7 Jordbær 6-7 Isbiter Skvis 1/4 lime litt sukker; en skje kansje Kjør i blenderen og smak til med sukkeret! Lykke til :-) Hvis du skal lage ordentlig drinker ved en senere andledning tilsetter du: 3,5 cl Tequila 1,5 cl Cointreu eller Triple sec Da får du er Strawberry Margarita! eller 3,5 cl lys Rom 1,5 cl cointreu eller triple sec Da får du en Strawberry Daiquri! Ellers så kan du jo også bytte ut jorbær med feks. eple, banan, pasjonsfrukt, kiwi.... mulighetene er mange!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå