Gå til innhold

Alkoholfri Strawberry Margerita?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har oppskrift på en Strawberry Margerita uten alkohol som jeg kan lage nå i sommervarmen?

 

Kjempefint om dere har sånn ca dl/ cl- mål, for jeg er håpløs på kjøkkenet, og "en dæsj av det og en sprut av det" kan bli til mye rart ;o)

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å gi det cl mål, for det gjelder jo vanligvis brennevinet. (og det skal vi jo ikke ha)

 

Men...

 

6-7 Jordbær

6-7 Isbiter

Skvis 1/4 lime

litt sukker; en skje kansje

 

Kjør i blenderen og smak til med sukkeret!

 

Lykke til :-)

 

Hvis du skal lage ordentlig drinker ved en senere andledning tilsetter du:

 

3,5 cl Tequila

1,5 cl Cointreu eller Triple sec

 

Da får du er Strawberry Margarita!

 

eller

 

3,5 cl lys Rom

1,5 cl cointreu eller triple sec

 

Da får du en Strawberry Daiquri!

 

Ellers så kan du jo også bytte ut jorbær med feks. eple, banan, pasjonsfrukt, kiwi.... mulighetene er mange!

 

 

 

Skrevet

Takk skal du ha =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...