Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #1 Skrevet 29. mai 2008 ... for å overbevise mannen om å begynne å prøve tidligere enn han vil! Og lurer derfor på: NOEN SOM VET NÅR DE SMÅ NURKA BEGYNNER Å FÅ (nogenlunde) SAMME DØGNRYTME SOM OSS VOKSNE; SOVING PÅ NATTA OG VÅKEN PÅ DAGEN? For de som lurer, er dette der jeg og min kjære står;-) : Han er 28, jeg 24. Jeg har ønsket å bli mor hele livet, og følt meg klar i alle fall de siste 3-4 årene.. Vi har vært gift i ca 3, har hus, bil og alt vi trenger;-) Han har, som mange andre, gått fra å være suupernegativ (minst 10-12 år til han ville prøve, sa han) og til nå, etter disse årene, å si at han kan godta å begynne å prøve om 1,5 år!! (forbedring, men føles som en EVIGHET!!) En av hans hovedgrunner til å vente er at det ikke passer i hans situasjon nå, å få noe mer i livet som krever mer oppmerksomhet. Han yrkessituasjon vil endre seg om 1,5 år, og da ser han for seg at han ikke lenger vil kreve denne udelte oppmerksomheten til det han driver med. (Håper det ble forståelig?) Han er redd for å miste konsentrasjonen på dagtid..at han vil tenke på barnet mer enn han "kan" i hans arbeidssituasjon.. Jeg mener med 100% overbevisning at vi fint kan få et barn tidligere, fordi jeg, med amming og hjemmeværende tid, tar hovedstøyten uansett den første tiden. Jeg spør nå om det med søvnmønster fordi det kanskje kan fremskynde prøvinga noen mnd, hvis det stemmer at barna sover mange timer på dagen de første mnd, og på mange måter er natt og dag lik for dem?? Haha.. leiter alltid etter grunner Sorry at dette ble så langt!S Dere er supre jenter, og jeg kjenner meg dønn igjen av så mange av de følelsene dere deler med oss!! Så takk!: ) Hilsen ei som velger å være anonym akkurat nå:-)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Heidu=) Jeg tror det er viktig å ikke basere seg på at "sånn og sånn er vanlig". Kanskje blir det en "ukomplisert" baby som sover godt og lenge, men kanskje blir det en kolikkbaby som krever enormt mye i lang tid. Man må være forberedt på det også.. Om babyen krever mer enn "normalt" den første tiden, vil du nok være fornøyd med å ha ventet til mannen din har mer overskudd til å bidra ekstra. Men ikke misforstå; jeg kjenner meg godt igjen i din lengsel, og skulle gjerne selv ha startet prøving IDAG om min forlovede også var klar. Men dessverre blir det nok et års venting på oss også, minst.. Håper tiden går fort, og at man kan tenke tilbake og være glad for at man ventet til begge var klare. Det er min "trøst" i lengselen. Lykke til, uansett=)
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 min samboer er 28 og jeg er 24. han ønsker å vente. Jeg sa at sjansen for å få sykt barn øker med 2/3 når han runder 30 år! det fikk han til å tenke litt på saken. Nå er jeg 7 uker idag
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Er det sant? Finnes det noen artikler en tilfeldigvis kan sende link på mail til gubben om? ;-) Mvh Despo
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 http://www.aftenposten.no/helse/article1341748.ece
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 Et bra argumentet er vel att det kan ta lang tid å bli gravid, up til 2 år om man tatt p-piller... Jag ventede og ventede, flere relasjoner og mange ulike argumenter. Jag ble 41 før jeg fikk mitt første barn. Heldigvis gikk det på første forøket. I dag har jeg 2 barn, men jeg tror att det hadde vart lurt att få barn før 35. Jeg kom til det punktet der jeg mente att barn var viktigere en relasjon. Så nær jeg traff rett mann var jeg veldig tydelig om at jeg ville ha barn og att jeg ikke kunne vente… Det fungerte for meg… Jeg tror at de fleste av oss jenter kan vare mye mer tydelige.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 He he, skjønner godt at han er skeptisk. Du sier nå at du skal ta støyten den første tida, med alt. Når den tida kommer, vil du nok kritisere ham for å ikke hjelpe til, eller skjønne hvor mye jobb det er med et lite barn. Det er nok det han ser for seg. Noen barn sover ikke en hel natt før de er flere år. Andre sover etter kort tid. Umulig å vite hvordan det blir med deres barn. Er dere skikkelig utheldige, får dere kolikkbarn som ikke sover i det hele tatt, og som skriker uavbrutt. Og DA står du der, du som skal ta støyten. For da har du allerede lovt at han skal slippe. Vent til han er klar av seg selv, og slutt å mas
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 Fra ca en mnd så sov vår fulle netter. La seg i elleve tiden på kvelden. Våknet rundt 6-7, fikk litt mat og sov til rundt halv ti ti. Veldig deilig (får sikkert høre at vi er fæle mennesker fordi barnet skal ha mat hver tredje time og sånn..) men la godt på seg hele tiden. Venninna mi derimot hun sov ikke på tre mnd minst, og to uker etter fødselen orket hun ikke mer og flyttet hjem til mor en uke for avlastning. Ungen skrek kontinuerlig. Gikk forøvrig 2,5år fra jeg sluttet på p-pillen til den satt. Men ikke aktiv prøving med temp måling og sånt. Bare god sex når det passet seg sånn og forresten så er det noe som skjer når man blir over 30, energien daler betraktelig. Energien man har i 20årene kan ikke sammenlignes med den man har senere i livet, og barn krever MYYYYE energi. Sånn er det bare. Min ideelle alder for å få barn (førstemann) har alltid vært 24-26. Før er for tidlig, og senere. vel ikke direkte for sent. Men skal man ha mer enn et barn så er det jo greit å være ferdig med småbarnsperioden før man er over 40. Tenker jeg. Skal jo ha litt liv igjen å leve etter at barna er blitt store også. Mange som ikke tenker på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå