Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Jeg har lenge gått å pratet med en for mine psykiske problemer bla. Vet egentlig ikke om det hjleper så mye, men klarer ikke kutte han ut. kanskje jeg til og med gjør problemene vanskeligere enn de er. Men når vi endelig har avtalt å treffes, er det ikke så lett å prate likevel.. Jeg sender han mye mail, slik vi er enig om, fordi det har vært en kanal for meg å bearbeide ting. men nå går det over stokk og stein. Venter jo stadig på svar, og tror og håper han vil ta kontakt med meg. Blir jo like stresset av dette, som selve problemene mine. Er ikke slik at jeg liker denne personen, eller er forelska el noe sånt . Har heller aldri likt oppmerksomhet.Vil jo fortsatt ha kontakt, men nå fungerer det så dårlig. noen som har erfaring med dette, som kan fortelle litt om det?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har ei venninne som holder på sånn. Det jeg ser og tror er at hun håper denne personen skal fikse problemene hennes, og "fjerne" dem fra henne. Men det er jo ikke sånn det fungerer. En må faktisk selv gjøre en innsats også Venninna mi har en tendens til å skulle ha "forklaring" på alt som foregår, og det er jo ikke alltid en får det. Dette vet jeg stresser henne veldig. Av og til må en bare godta at sånn er det, og lære seg å leve godt med det. Det er lett å bli avhengig av den som har lovt å hjelpe. Dette kanskje fordi en håper denne personen sitter med nøkkelen til løsningen på ens problemer. Du venter på mailene fordi det omhandler viktige ting for deg, og du ser ikke løsningen selv, men håper den er i mailen, kanskje? Du må huske at arbeidet må du selv gjøre for å få det bedre, den du snakker med er ikke en pille som fikser alt:) Jeg forstår at du ikke har det enkelt, det er ikke lett å ha noen form for psykiske vansker. Og det er bra du har funnet noen å snakke med:) Håper det hjelper å høre at du ikke er alene om å ha det sånn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå