Gå til innhold

Søke jobb mens man er i permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått vite at det er utlyst en ledig stilling på jobben min. Det er en stilling som gir litt bedre betalt enn det jeg har nå og som jeg har lyst på. Problemet er at jeg er akkurat gått ut i permisjon og skal være borte et år fra jobben. Hvordan stiller arbeidsgivere seg til søknader fra personer i perm, og som skal være borte så lenge? Er det noe vits i å søke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde søkt visst jeg var deg. Er jo bare å skrive i søknaden datoen du kan begynne å jobbe..

Skader uansett ikke å søke

Skrevet

Jeg hadde søkt om jeg var deg. Selv er jeg 30+6 og skal på jobbintervju i dag :-) Jeg har ikke sagt at jeg er gravid, det ser de godt når jeg kommer, og jeg er åpen for at vi får ta en prat om hvordan vi evt løser det med permisjon osv om jeg får jobben. Arbeidsgiver har jo ikke lov til å ikke ansette deg fordi du er gravid (selv om dette skjer likevel). Selv kjenner jeg flere som har fått ny jobb mens de har vært gravide, noen av dem har rukket å begynne før de går ut i permisjon, mens andre ikke har gjort det, og dermed ikke begynt før et år etter ansettelsen.

Det verste som skjer om du søker er jo at du ikke får jobben, noe du i alle fall ikke får om du ikke søker. Og er du heldig, har du en ny jobb å begynne i når du er ferdig med permisjonen.

Skrevet

Hei. Jeg er sykemeldt og går ut i permisjon om ca tre uker. Søkte ny jobb for noen uker siden, var på intervju og fikk den. Så når jeg er ferdig i permisjon skal jeg ut i ny jobb. Søk i vei...

Skrevet

Hvis du vil virke samarbeidsvillig i henhold til permisjon, kan du jo evt skrive noe om at du egentlig har perm fram til **.**.****, men at far evt kan ta ut mer permisjon (om det er praktisk mulig, da.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...