Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har valgt å ikke døpe babyen vår. flere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Japp, vi skal ha en privat navnefest i stedet.

Skrevet

ja, vi skal ha navnefest 14 juni :) inviterer nærmeste familie på koldtbord hjemme og håper på en koselig feiring av gullet vårt :)

Skrevet

Hadde navnefest gjennom Humanetisk forbund.. Kjempefornøyd med det..

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi ska inte heller ha dåp eftersom vi inte är religiösa.

Skrevet

ikke vi heller, mulig vi dropper navnefest også, reaksjoner på det?

Skrevet

vi har bestemt oss for å droppe dåp vi også. I min familie har det vært en tradisjon, og jeg tenkte at det hadde vært fint å gjøre det. samboeren min er ikke døpt, og det har heller ikke vært en tradisjon i hans familie, samt han ikke er troende. Derfor har vi valgt å droppe det. For det er ikke så viktig for meg, ettersom jeg ikke er veldig religiøs selv, så synes det blir mest riktig å gjøre det sånn. Vi har diskutert navnefest el noe lignende, men det har vi heller ingen forhold til, og vi føler det blir litt "kopi" av dåp, for å få gavene og alt det der.. Så vi har bestemt å be litt venner og familie til en feiring senere, når lille er 4-5 mnd. og feire at h*n har kommet til verden. Bare et selskap, for å møtes, feire den lille og kose oss.. uten plikten til gaver, eller noen tro osv. bare en liten feiring, og samling av familien :) så får vi se hvordan det går.

Skrevet

Vi har også valgt å ikke døpe barnet vårt når den tid kommer. Navnefest i regi av Humanetisk forbund er heller ikke aktuelt for oss - synes det blir litt kunstig, så vi skal antakeligvis ha en privat liten markering...med eller uten navn på barnet =D

Tenkte å invitere en del familie og venner, lage mat og kose oss sammen. Blir som enhver annen gylden mulighet til å samle familien til et hyggelig lag - samtidig som alle får hilst på nurket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...