lykkeliten<3 *med spire* Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Fikk influensa på søndagen, å i dag da jeg våknet hørte jeg nesten ingenting. Slik har det vært i hele dag. Akkurat som jeg har propper i ørene, får det heller ikke ut. Er ikke sånn vondt hele tiden, får det bare en og annen gang. Er det noen som har hadd det slik selv som kan fortelle meg hva dette kan være? Har hadd influensa mange ganger selv men ikke "mistet" hørselen så mye.
tinemor82 Skrevet 29. mai 2008 #2 Skrevet 29. mai 2008 Jeg har klart å bli skikkelig forskjøla, og dermed kommer proppene i ørene. Får alltid det. Tror det har noe med trykk, ørevokst og hovne slimhinner å gjøre... Ikke helt sikker, men utrolig ubehagelig er det. Føler til tider jeg lever i min egen lille boble... Har ingen gode tips til hvordan man blir kvitt det, men gleder meg stort til det er over....
Mrs. Bouquet Skrevet 29. mai 2008 #3 Skrevet 29. mai 2008 Spørs om det er influensa i og med at det er litt sent på året å få det viruset nå. Jeg tror nok det har med det som tinemor sier, eneste som kan hjelpe er nesespray (finnes flere som kan brukes under graviditet, bare les pakningsvedelegget). Lett at man sliter enda mer når en gravid for da er slimhinnene hovne fra før.
lykkeliten<3 *med spire* Skrevet 29. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2008 trur jeg har snart brukt en hel nesespray... Føles nesten ut som mann har sov i ro i ørene. Føles nesten ut som jeg er på tur å bli gal, håper jeg aldri blir døv, synes virkelig synd i dem, det må jo være forferdelig... Vi får håpe det går over, er vel bare å vente.
Frk. uflaks Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Kjøp Ørelys på apoteket, tror det er det det heter. Et lite lys som du setter inn i øret å tenner på ( høres ikke smart ut) det åpner hvertfall mine ører tvert! Lenge siden jeg har brukt det så husker ikke helt hvordan man gjorde det, det står vell bruksanvisning der;) Lykke til! Håper du blir bedre snart
Ella78 m/ A&M Skrevet 29. mai 2008 #6 Skrevet 29. mai 2008 Kan ha med bihulene å gjøre også. Det er jo også en "kanal" mellom øret og halsen, og når man blir skikkelig forkjølet utlignes ikke trykket sånn som vanlig, så det er en mulighet. Nesespray KAN hjelpe, men ingen garantier. Om det vedvarer ville jeg gått til legen for sikkerhetsskyld og sjekket at det ikke er ørebetennelse e.l.
Lellemor Skrevet 29. mai 2008 #7 Skrevet 29. mai 2008 hold for nesa og blås hardt ;P *poff* proppene er borte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå