Gå til innhold

Er det ego av meg å

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurdere ammeslutt tiltross for at jeg har masse melk og det egentlige ikke er noen annen grunn til eventuelt ammeslutt enn at jeg kan tenke meg å få ha kroppen min for meg selv?

Er litt nyskjerrig på hva dere tenker/mener, og endrer det svaret ditt hvis jeg sier at barnet er 3 måneder? Eller 13 måneder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke min sak så det er helt opp til deg :o)

Skrevet

Ja, det er jo en privatsak :) Gjør det som føles best for deg og din baby!

Skrevet

Jeg sluttet ved 4 månader og vi var fornøyde med det:-)

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det om babyen var 3 mnd, mye enklere å amme enn å styre med flasker, koking, blande mme og slike ting. Jeg ville kanskje ikke gjort det hvis baby var 13 mnd heller, men det kommer jo veldig ann på om du har allergier i familien og selvfølgelig mange andre ting som spiller inn også. Men det er jo opptil hver enkelt, og du må jo gjøre som du synes er best for din baby.

Skrevet

Jeg mener at barna iallefall skal få morsmelk til de begynner å bli introdusert for annen mat. Det vil si til de er minst 6mnd.

Men; bare dersom mor trives med det. Jeg mener det er viktig at mor ammer for sin egen og barnets del, uten å ha samfunnets store pekefinger hengende over seg.

Har du gjort ett forsøk og gitt ditt beste, er det absolutt lov til å si at; nei, dette liker jeg ikke.

Bare tenk deg godt om. Du kjenenr helt sikkert til fordelene og ulempene ved amming, når du stiller spørsmålet på denne måten.

Skrevet

Jeg sluttet å amme fordi jeg var utslitt da pia var 2mnd gammel.

Til alle sier jeg at jeg "mistet melken".

Men det er ikke den fulle og hele sannheten bak..... Men hva har vell folk egentlig med det å gjøre??

De trenger ikke å vite at jeg ga opp uten kamp fordi jeg var så sliten?!

Egentlig er hele greia helt teit.

Den første tiden fikk jeg ofte et blikk -blandet med medfølelse og nysgjerrighet- hver gang jeg tok frem flaske og ikke puppen. Så kom spm`ene. Som regel litt kamuflert.

Nå som hun har blitt eldre kommer det på en annen måte. Enten med et lettet utrykk akkurat som om det sier "det er ikke bare meg" eller et mer likegyldig et; så kommer heller spm`ene i form av "ammer du ikke lenger du da?".....

Skrevet

Gjør det du føler er rett. Det er din kropp, ditt barn. Barnet kommer til å overleve like bra på mme.

Lykke til;)

Skrevet

Om det er kun fordi du vil ha tilbake kroppen, er det litt ego, ja. Om barnet er kun 3 mnd altså.

Rekner med jeg får mye pes fordi jeg mener dette:) Men det er din kropp og ditt barn, og du må nesten vurdere hva som er rett for dere.

Skrevet

Gjør det som er rett for deg og ditt barn. Mine har begge sluttet av seg selv da de var 7 og 6 måneder. Hadde melk igjen. Det var rett for de =0). Viktigse er att ungene får mat.

Skrevet

Nei, hadde ikke syntes du var ego. -Men jeg hadde nok ikke gjort det selv om babyen var 3 mnd. Men 13 mnd, ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...