Trebarnsmamma30 Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Han griner nesten hele tiden, hvis han ikke blir holdt på eller får mat. Føler jeg blir sprø snart. Jeg kan sitte i en time og amme, men likevel begynner han å skrike så snart jeg tar vekk brystet. Han er stort sett rolig når han blir holdt da, men kan jo ikke sitte å holde på ham hele dagen.. Er hjemme med han og søstera på 2,5 år, så begynner å bli temmelig frustrert. Han sover veldig lite på dagtid, kan være våken i mange timer i strekk. Har sovet lite siden han ble født. Heldigvis sover han bedre på natta nå. Dagene går med på byssing og mating, når pappaen kommer fra jobb må vi bytte på å holde ham for å ikke bli sprø.. Er så sliten nå! Kristina var hos bestemoren sin i dag, tenkte jeg skulle prøve å sove et par timer på dagtid men det var jo klin umulig å få ham til å sove.. Har spurt om råd på helsestasjonen, men fikk ikke mye til svar der.. Storesøstera var veldig rolig som baby, og sov mye, så dette er ganske uvant.. Noen råd?
Trebarnsmamma30 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. mai 2008 Han vil dessuten ha mat omtrent hele tiden..
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Aner ikke, men kanskje han har et enormt sugebehov? Har du prøvd med smokk?
Anne-B. Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Har du mye melk, sånn at han ikke får for lite? Ellers så kan han jo ha vondt i magen, da vil de gjerne suge melk hele tiden.. Fordi de tror de er sultne. Skjønner at du blir smågal, det er veldig frustrerende når det står på sånn.. Forstår deg utmerket godt. Jeg hadde kanskje tatt han med til fotsoneterapi for å sjekke magen.
indigo76 Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Det første jeg tenker på er om du har melk nok? Har du forsøkt pumpe deg for å se, eller veie? Går han opp i vekt? Rart hvis det skulle være kolikk siden han skriker hele dagen... Du får ta han i bæresele om det er kontakt han trenger. Jeg vil anbefale deg å ta en tur til kiropraktor, kanskje er det noe han kan gjøre som kan hjelpe. Evnt fotsoneterapi, de er også kjempeflinke! Tror jeg hadde prøvd det meste hvis jeg var i en slik situasjon, føler med deg! Lykke til! :-)
Januars lykkeliten Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Hei du! Prinsen din har sikkert et stort sugebehov og kanskje aldri så lite vondt i magen. Mitt tips nummer et er¨å gå til innkjøp av et ringsjal. Da kan du bære prinsen inntil deg hele tiden. Du tar ikke knekken på armene og prinsen din kommer nok til å bli roligere av å bli bært. Han ligger i ringsjalet og får dermed ikke "feil" belastning sånn som ved babybjørn. Jeg har brukt ringsjal helt siden tulla mi var to uker. Du har da to armer frie og et stort sett fornøyd barn. Da er du mye mer fri til storesøster også. Vet ikke hvor du bor, men demonstrerer gjerne bruken i Oslo jeg altså. Ellers følger det jo med bruksanvisning i pakkene. Er bare superfornøyd med det. Bruker det hver dag. Når jenta mi ble litt større bærte jeg henne på hoftene, og nå mest på ryggen. Da er jeg jo helt fri. Kan tom tørke storebror på do :-) Ta ut mat av ovnen og støvsuge. Tulla har vært med sovende på teater, kino og tre flyreiser i ringslynga. Så kan det jo være vondt i magen. Kan være lurt å kjøpe minifom på apoteket og sjekke det ut. Kanskje tenke på om det er noe du spiser han kan reagere på. Druer, løk, eple, melk. Det kan være tenner selv om han bare er to mnd. Min sønn fikk sin første tann da han var tre mnd. Uansett Lykke til !
mamma-til-4 Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Kiropraktor Hvis du har nok melk:mulig han alikevel ikke blir mett(det ble ikke mine og jeg måtte gå over til mme,men fikk tips om å bruke melka mimmsom base til mme) Vet ikke og kan sikkert ikke hjelpe deg,men bare et par ideer. Alle mine har også vært slik og det er slitsomt. Sender deg en klem,fordi om det ikke løser problemet ditt.....
Trebarnsmamma30 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2008 Han bruker smokk ja.. Jeg gir 1-2 flasker med mme i tillegg i døgnet da det virker som om han ikke blir mett innimellom (i samråd med helsestasjonen).Hvis jeg prøver å pumpe meg kommer det ca 100 ml fra et bryst, 200 til sammen. Han legger fint på seg. Han var stor da han ble født, nesten 5 kg faktisk, så jeg har fått beskjed om at han trenger mye mat..
Januars lykkeliten Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Om det er tenner har du jo dentofix på apoteket.... Det glemte jeg. Selger foresten en ringslynge til 399. Den de selger på babyshop til 599. Kjøpte den for å ha med to på toukersferie. Så den er ikke mye brukt. Og som sagt demonstrerer gjerne bruk :-) 45413259. Følger med bruksanvisning
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 heisann, det du nå går igjennom har jeg også gjort med to av mine barn. I de tilfellene var det rett og slett det de kaller økedøgn, og det kan foregå over mange dager altså. Mitt råd er å innstille seg på å ha puppen tilgjengelig dagen lang, og tenke veldig mye på at når perioden er over vil han sove lengre og ha lengre perioder hvor han kan ligge våken å følge med på de andre i huset. IKKE begynn med mme. Jeg sier ikke dette fordi jeg er imot mme, men du vil aldri få den naturlige økningen i melkeproduksjon hvis du supplerer med dette. Hvis du vil amme lengst mulig er det også viktig at han har rett sugeteknikk slik at du ikke blir sår i tillegg, husk å lufte puppen godt. Jeg forstår at dette er en frustrerende periode, men det blir bra etterhvert. Rull deg inn i ammetåka, og prøv å kos deg:-)
blittmamma07 Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 venninna mi sin første var akkurat lik. det viste seg at hun ikke hadde næring i melka ... de fant ut at hun ikke tålte gluten. sjekk det! lykke til
Trebarnsmamma30 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. mai 2008 Har litt problemer med å amme oftere enn jeg gjør, da jeg har en soppinfeksjon på brystene som jeg ikke blir helt kvitt til tross for medisiner..gjør sinnsykt vondt hvis jeg skal amme "hele tiden", må ha litt pauser for å klare ammingen.. Har hatt cøliaki i noen år, så vet fra før at jeg ikke tåler gluten:) Men det skulle vel ikke ha noe å si når jeg lever på glutenfri diett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå