Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk telefon fra legen om å komme på ekstra kontroll fordi han hadde sett på blodprøvene mine at jeg hadde antistoff. Noen som hvet eller har erfaring om dette? Ble veldig bekymra... Er i uke 21...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

littt vanskelig å svare på da man kan ha antistoffer mot så mye forskjellig! Jeg feks har antikardiolipin, noe som kan ha betydning for blodpropp! Du må nok snakke med legen din og få forklart hva det gjelder! Trenger ikke å være noe farlig, men legen din vil nok sjekke ut for deg! Lykke til:)

Skrevet

Er du Rhesus minus og har barn frå før? I så tilfelle kan det vera det dette handlar om. Eg fekk såkalla rhesusvaksine etter ein spontanabort fordi eg er Rh-, og har derfor antistoff i blodet. Men det er ikkje farleg, ein tar bare ein ekstra blodprøve eller to i løpet av svangerskapet. Legen kan sikkert forklara det betre, om det er rhesus dette gjeld.

For øvrig blir jo naturlege motstandsstoff mot f.eks røde hundar også kalla antistoff, så det treng absolutt ikkje vera noko alvorleg, dette!

Lukke til!

Skrevet

Jeg har antistoffer mot antikardiolipin som øker blodproppfaren. Går derfor på blodfortynnende sprøyter (gjort det siden jeg ble gravid) og skal gjøre det frem til 6-9 uker etter fødsel.

Skrevet

er selv resus neg.fikk beskjed at jeg hadde dannet antistoffer anti-e.og måtte derfor ta nye blodprøver i uke 18.fikk svar idag og hadde dannet antistoff-d også .men tilstede i liten grad.skal ta nye blodprøver i uke 22.skjønner at du er litt bekymra for det er jeg og.

får liksom ikke noe svar av legen min sier jeg ikke trenger å tenke så på det at det skal følges opp med blodprøver.spurte på ultralyden og de sa at hvis det ble mye sendte de meg til trondheim og at de bytter blod på barnet.synes jo ikke det var noe gøy å høre.

har prøvd å glemme det litt siden sist men knakk litt sammen idag med den nye beskjeden.vet jo så lite vet ikke om det er farlig for barnet nå imagen om det tar skade av det.kjenner heller ingen andre som har hatt det sånn som jeg kan spørre til råds.

ville bare gi min forklaring det er ikke sikkert det er de antistoffene du har dannet.

så får jeg stole på legen at det ikke er noen grunn til bekymring.

kan du ikke fortelle hvordan det gikk med deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...