Gå til innhold

Når man leier hus/leilighet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det leietaker som har ansvar for å ha gressklipper tilgjengelig for å få klippet gresset, eller er dette noe utleier har ansvar for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som leier trenger vel ikke ta ansvar for plenen dersom det ikke står i kontrakten? Altså skulle jeg tro at dersom utleier vil ha plenen i orden må han dekke, dersom leier ønsker en fin plen må han dekke.

Skrevet

Tror det er normalt at leietager ordner det selv.

Skrevet

Jepp. Og der jeg bodde før fikk noen av oss betalt (eller rabatt i husleia) for å klippe plen o.l.

Skrevet

Ok, så det vil altså si at vi må kjøpe oss en gressklipper for å holde det i orden der vi skal leie?

Skrevet

nei, det mener jeg er utleier som har annsvar for, det er han som har annsvar for alt vedlikehold på hus leilighet å så lenge det ikke står i kontrakta så er det ikke deres jobb... men ring mannen å spør om han har en klipper eller om han kan skaffe en som kan følge med huset, så kan dere klippe....

Skrevet

............slike ting er avhengig av HVA man leier ;)

Leier du f eks en enebolig og disponerer hele plena selv, er det vanlig at leietaker holder alt av nødvendig uteting og tang selv.

Leier du f eks en større del av en bolig, og har plena for deg selv, er det også vanlig at du holder slikt selv.

Leier du en del av en bolig hvor du deler plen/utearealer med andre, er det vanlig at utleier holder slikt utstyr, som så skal stilles til samtlige leietakeres benyttelse.

Leier du derimot en hybel i kjelleren, og boarealet ditt utgjør nesten null i forhold til resten, så har du ingen plikter med mindre det står skrevet i kontrakten.

Og, leier du en bolig som er delt opp i mer enn kan dere oppnevne en beboerrepresentant som ivaretar deres intresser ovenfor slike ting ;)

..........og igjen er dette nok et eksempel på hvorfor det er så forbasket viktig at alt som blir sagt på visning blir skrevet ned. Samt at folk bruker hodet bare bittelitt før de skriver under på ting!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...