Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 La ut samme på skravle, men prøver meg her også. Regner med at dere allerede har søkt om permisjon, slik at dere kan alt..hehe. Vanligvis trekkes ferieukene mine i juni. Dvs at hvis jeg feks skal ha 4 uker ferie i august, så trekkes de 4 ukene i juni, slik at jeg da ikke får lønn, men feriepenger istedet. Fungerer det på samme måte under permisjon? Hvis jeg stopper permisjonen feks i oktober og tar 4 uker ferie da, får jeg permisjonspenger som vanlig? De 4 ukene er jo trukket i juni... Bør kanskje høre med NAV om dette men tenkte kanskje noen av dere allerede visste.
Herkules Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Hei. jeg kan bruke emg selv som eksempel for det tror jeg er lettest, Jeg fikk foreldrepengene mine utbetalt av arbeidgiver Jeg hadde perm fra 8. august og jeg ble trukket 5 uker ferie i juli samtidig som jeg fikk feriepengene mine. Jeg tok ikke ferie den sommeren. Når jeg da tok ut ferie i desember, midt i permen, fikk jeg utbetalinger som normalt. Året etter så ble jeg trukket i lønn (fikk ikke lønn eller foreldrepenger) de ukene jeg valgte å ta ferie som jeg tok på slutten av permisjonen Om nav betaler deg så skal arbeidsgiveren din betale deg lønn når du tar ferie, siden du allerede er trukket en gang. (du blir jo ikke trukket både i juni og i oktober) Je forsto det slik at du ikke har permisjon eller ferie i sommer?
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2008 Tusen hjertelig takk for fint svar. Nei, tar ikke ferie i sommer siden jeg er sykemeldt frem til permisjonen startet i midten av august.
Herkules Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Da blir situasjonen din lik min for 2 år siden. Men om du er sykemeldt så er det en mulighet for at du ikke trekkes i lønn i sommer, er det tilfellet så vil du bli trukket når du tar ferien i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå