Gå til innhold

hjelp? graviditetstestene blir svakere... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk veldig sterkt kryss på cb den dagen jeg hadde ikm (4+0).

har testet ca en gang i uken med cb siden det, men krysset har blitt litt svakere. eneste symptomene jeg har hatt er ømme pupper og menssmerter av og til, og det har jeg fortsatt.

hadde bittelitt brun utflod rundt uke 6, men det kom ikke mer en ca en teskje. er akkurat 8+0 i dag.

tror dere at noe er galt?? er så bekymret :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tester du en gang i uken? Kan jo hende at akkuratt den testen du tok var litt dårlig... aner ikke.. men HCG skal ikke begynne å minke før senere.. etter 3 mnd eller noe...

Skrevet

tester bare for å sjekke om de fortsatt er like positive. Har hørt at testene blir svakere ved ma. er så utrolig redd for at akkurat dette har skjedd nå, og at testene kan være svakere pga synkende hcg nivå :( uff, jeg blir så lett bekymret.. :(

Skrevet

har du teste med en ny? har fdet blitt svakere og svakere eller var det bare en litt svakere i dag? Reis til legen og få tatt en blodprøve, da får du vite nøyaktig verdi på HCG'en din.. så kan du ta en to dager etterpå og se om den stiger eller synker. Jeg tror at alt er bra.. har du kommet deg til 8 uker er sjangen liten for å miste. =) Vet at det er vanskelig og slappe av å kose seg.. har mistet to ganger i SA så er liksom forberedt på det.. men jeg tenker at alle gode ting er tre for meg.. =) MÅ jo bare slappe av og nyte det.. kan ikke ta skuffelsen på forskudd. selv om MA og SA er forferdelig trist er det jo en grunn til at det skjer. Men som sagt.. det går nok fint med nurket ditt.. =) Jeg krysser fingrene for dere.. =)

Skrevet

tok bare en test i dag (cb). har vært veldig sterke helt frem til nå. Krysset er fortsatt sterkt, men ikke like sterkt som tidligere. er ikke noe gøy å bekymre seg så lett :( bekymrer meg over den minste ting. tror jeg skal prøve å teste igjen med cb i morgen tidlig. skal til førstegangskontroll på tirsdag, men det føles så lenge til. får vell bare prøve å være tålmodig å håpe på det beste :) var også forresten veldig trøtt og slapp de første ukene etter positiv test, men er ikke det nå lenger. :/

Skrevet

Blodprøve viser hcg stigning og innvendig ul vil vise om det er liv med hjerteslag. Dropp cb testing.

Skrevet

Sånn holdt jeg også på..... Jeg hadde MA i mars, og tenkte testing var indikator på om det fortsatt var liv..... mine tester ble også svakere.... eller de var aldri helt like.... morgenurin var svakest.... og gjerne om jeg tok på ettermiddagen var de sterkest.... ble aldri helt klok, bare veldig veldig redd og bekymret.... i uke 8 var jeg på UL, og der så vi et hjerte som banket!!! Så det var liv!! Etter det har jeg sluttet med den dumme testingen!! HCG i urin vil være veldig usikkert å holde seg til, for nivået av hormonet kan svinge veldig! Det er kun blodprøver som er pålitelige der.... Så jeg vil råde deg til å slutte med testingen.....

Lykke til videre med svangerskapet!! Kos deg!

Skrevet

Synes du skal bestille deg en UL så er du sikker. Er så vondt å gå rundt med en slik usikkerhet. Jeg mistet i MA i uke 10 i des. og orker ALDRI risikere å gå rundt så lenge i uvitenhet en gang til. Tok veldig lang tid å få tilbake mens etter dette også, så jeg har allerede bestilt meg ul til uke 7/8.

Ikke at jeg tror at du opplever det samme nå, men da VET du iallefall :) Kjempelykke til!!!

Skrevet

En strek er en strek, uansett om den er svak eller sterk sa de til meg på legekontoret.

Ser du ingen antydning til strek kan du ikke være gravid.

Så gratulerer!!!!

Skrevet

Kommer vel litt ann på når på dagen man tester også?

konsentrasjonen av hcg i urin er vel fortsatt høyere om morgenen enn senere på dagen, selv om man har kommet noen uker på vei.

Skrevet

Jeg synes du skulle slutte å teste. Du er jo gravid når det er et kryss der, har ingenting å si om krysset er kraftig eller svakt. Hvis du vil sjekke om det er liv, må du heller få gjort en UL.

Lykke til videre med graviditeten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...