-Hengebuksvinet- Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Jeg er litt i samme situasjon, men min stesønn er noen år yngre. Har også et særkullsbarn, som er jevnaldrende med stebarnet. Ser derfor situasjonen litt fra begge tider. Vi har hele veien vært opptatt av å inkludere alle barna. Alle er velkomne til enhver tid, og vi er veldig fleksible i forhold til "ekstra samvær". Vi kan selvfølgelig finne på morsomme ting når et eller begge barna er hos den andre forelderen også, men har sjelden planer som utelukker et eller flere av barna. Det blir jo bare morsommere å finne på ting med fellesbarna når storebrødrene er her. Når det er sagt, så prøver vi å få til en "frihelg" i halvåret. Da legger vi alltid planer på forhånd, og bestiller hotellrom (eller lignende) før vi reiser. På denne måten vet vi at det blir noe av det, ellers blir jo lett denne kjærestetiden utsatt eller avlyst pga det ene eller det andre. Så jeg mener at dere ikke skal være så redde for å si at det ikke passer, når det tross alt er bare en sjelden gang dere prioriterer aletid som kjærester. Den beste måten å inkludere særkullsbarna er jo tross alt å behandle dem på samme måte som fellesbarna. Men neste gang kan det kanskje være lurt å avklare dette litt på forhånd, sånn at stedatteren din også vet en stund på forhånd at den helgen må hun finne på noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå