Gå til innhold

Franske/italienske riviera; noen tips....

Anbefalte innlegg

Skrevet

om steder som er verdt et besøk. Spesielle severdigheter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menton :) søk på det i forumet her inne, jeg skrev en lang avhandling om det stedet for ikke så lenge siden hehe. NYDELIG sted med kort vei til de store byene på rivieraen, 5-10 min til Italia og 10 min til Monaco.

Skrevet

Vi forelsket oss i Antibes, kjempe koselig liten by en liten togtur vest for Nice. Koselige cafeer, billig rosevin (var ikke gravid da) og små butikker.

San Remo i Italia var også koselig, men der var vi bare på dagstur noen timer. fikk shoppa litt der. Parmaskinke og parmesan (he he)

Skrevet

Takk for tips:-) Skulle vært et reiseforum her også, men det er vel egentlig litt utenom tema da;-)

Flere?

Skrevet

Jeg ELSKER den nord-vestlige delen av Italia jeg da, Liguria :D

Det ligger som en liten skalk, med Toscana i sør , Piedmonte i nord, Emilia-Romagna mot øst og Frankrike i vest. Der ligger området Cinque Terre, som bare er helt fantastisk, og byer som Genova, Imperia og ikke minst Portofino :)

Skrevet

Enig med Mami, Menton er verdt et besøk. Vi kjørte bil nedover franske rivieraen et år, og det er beste ferie noensinne... Perlene ligger på rad og rekke, bare å velge... Er også en annen liten by som er nydelig, tror den heter Bandole. Cannes er kjempebra osv osv osv..... Trives du ikke et sted, så dra til nabobyen, da trives du sikkert der;)

Skrevet

Cinque Terre er allerede satt på reiseplanen:-) Ser rett og slett helt fantastisk ut ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...