Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 en som sier at hun kjenner til mange tilfeller der babyer har blitt kuttet i ansiktet fordi kirurg var uforsiktig. Mange tilfeller???? Hallo... For noe tull!!!! Håper ingen der ute som skal ta ks tar disse trådene alvorlig. Det er opp til DEG hvordan du skal føde ditt barn, ikke les og ta innover deg hvordan folk her inne mener om den saken.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Og så at det kan gå kreft i arret, var ikke det et slående og godt dokumentert argument? Må le, altså..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Ja, rett og slett sladder-prat blant jenter som IKKE har medisinsk peiling...kreft i arret.....baby kuttet i ansiktet. Det "beste" var at vedkommende kjente til MANGE tilfeller av dette...hehe....rart det ikke står i VG og Dagbladet om sånne ting for det ville vært bra stoff.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Min unge var ikke kuttet opp etter KS;) og jeg har heller ikke fått kreft i arret;) hmm..kanskje jeg er sjelden?? Kanskje det er SÅÅÅ normalt å få ungen kutta i ansiktet, OG å få kreft i arret, at avisene ikke gidder å skrive om det??? haha... gud for noen historier folk klarer å lire av seg *rister på hodet og ler*
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Det verste er at disse folka her tror på det selv og belærer verden med at SLIK er det å ta ks....latterlig.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Det er opp til en selv hvordan man skal føde ja, men man "velger" ikke KS uten grunn
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Det er vel like ille å skremme andre som skal føde...? Er det ikke? Og det var jo hun som snakket om den jævlige fødselen som begynte! Tror faktisk at alle bare fant på de verste de kom på i farten. Og at de ikke er så i mot ks i virkeligheten.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Tror heller ikke de er imot KS i virkeligheten. Men lire av seg gloser på dib kan de!!!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Vet dere hva? Dette er en grunn til at jeg kommer til å slutte å logge meg inn på BIM. Idag har jeg fått skikkelig vansker med fødselsangst, og har aldri blitt tråkket på så jævlig av folk som sier at jeg ikke er en god mor fordi jeg ikke tenker på barnets beste da jeg må velge KS pga angst og mulig forlite bekken. Jeg syntes det er helt forJÆVELIG at damer ikke kan støtte hverandre i denne tiden uansett hva slags måte enn skal føde på. Idag har jeg fått så mye dritt at jeg seriøst er skikkelig lei meg. (tror ikke jeg hadde tatt det så innpå meg om det ikke hadde vært for dette hormon-kaoset i kroppen.) Men syntes det er ille at folk skal prakke ned på andre pga forskjellige oppfatninger. Kan dere ikke bruke energien på å hjelpe andre? Å fortelle positive erfaringer isteden? Med både vaginal fødsel og KS? Så kan det vel være opp til hver enkelt om de vil ha vaginal fødsel eller KS?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 Da kan jeg fortelle deg at jeg har kjempegod erfaring med ks. Ingen vondt etterpå, og jeg har den friskeste ungen i verden. Arret viser ikke engang, og det er bare ett år siden. Neste gang vil jeg føde vaginalt hvis jeg får valget. Da har jeg prøvd begge deler.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 GODT Å HØRE Endelig et positivt innlegg! Har skikkelig mange tanker rundt KS. Og gruer meg sinnsykt...iallfall nå som det er så mange som kommer med historier -ja,jeg vet det er nesten bare svada, men blir skremt fordet.
Stratos med 3 barn Skrevet 28. mai 2008 #12 Skrevet 28. mai 2008 Hei Send meg gjerne en PM Jeg har hatt to ks. Et hastesnitt fordi babyen satt fast og ett planlagt fordi jeg var så redd etter det første fødselsforsøket. Bare spør om du lurer på noe! Ikke hør på andre som ikke har tatt ks i hvertfall for de aner ikke hva de prater om
Willy Wonka Skrevet 28. mai 2008 #13 Skrevet 28. mai 2008 Send meg gjerne PM også. Jeg hadde ks i oktober av samme årsak som deg. Har KUN POSITIVE erfaringer med ks. Send gjerne pm.....
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #14 Skrevet 28. mai 2008 Har dere virkelig aldri hørt det kan gå kreft i arr????? Det er ikke noe å le av! Dette var det en kirurg som fortalte meg, da datteren min fjernet noe som kunne sittet der, men det var skjemmende. Hun sa at det KAN bli kreft i arr, selv om det er sjeldent.
Slank bakfra :) Skrevet 28. mai 2008 #15 Skrevet 28. mai 2008 .......jeg bare hater slarvkjerringer som uten mål og mening gulper opp oppkok helt hjerneløst ;/ Jeg vet av ei som opplevde at babyen måtte sy et sting på stompen etter ks, og kirurgen opplyste saklig omtrent følgende; Ved vanlig ks skjer slik "aldri".Imidlertid kan slikt som du opplevde skje meg en gang om året når det gjelder katastrofesntt. Altså; Ved VANLIG NORMALT KEISERSNITT som de fleste av oss, inkl meg selv som har andre grunner enn for lite bekken, går igjenom, så skjer IKKE slikt. I de tilfeller hvor det står om liv til mor og/eller barn så kan det hende at en kirurg for å berge liv bare skjærer rett inn. Så problemstillingen blir heller her: Er det ikke bedre med et lite kutt i babyen som krever et sting eller to, enn at du får babyen din hjem i kiste??? Og selv så sier jeg bare; Jeg tar heller ti keisersnitt før jeg setter meg med glede i en tannlegestol
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #16 Skrevet 29. mai 2008 http://www.dinside.no/php/art.php?id=772706 'http://www.dinside.no/php/art.php?id=500466 neida,la barnet få større sjanser for astma når det vokser seg til litt. Bare fordi jeg hadde noia før fødsel, så er da det en liten pris å betale? KS er noe man bare skulle fått når det er medisinsk nødvendig, og ikke pga noia for fødsel. Håper legene blir strengere. Hører damer i USA velger KS fordi de tror de blir ødelagt i skrittet hvis de føder. Det er feil. Man blir akkurat like trang etter en vaginal fødsel, som man var før man fødte. Uansett.
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #17 Skrevet 29. mai 2008 Det er totalt latterlig med skremsels propaganda begge veier. Relevandt informasjon er en annen ting. Ks er et stort kirurgisk inngrep med alle de risikoene det innebærer som man skal få opplyst om før et planlagt keisersnitt. En fødsel KAN gi visse skader i underlivet ( vanligvis oppstår disse ved komplikasjoner der tang/vakum blir brukt, intressant at de her i landet har en såpass stor forekommst av rupturer i forhold til andre land som vi kan sammenligne oss med feks Finnland, har med kunnskaper om enkelte teknikker innen "håndverket" i forhold til å forløse kvinnen. At voksne kvinner sitter her inne å skriver latterlige ting som: Hahaha, jeg er SÅÅÅÅÅ glad jeg tok KS ( slapp å ta KS), skriver at de som får smertelindring er pyser osv osv... Viser i hvertfall at man kansje ikke er moden for å ha født/tatt KS. Enhver kvinne som har født vaginalt eller har tatt KS har sine egne opplevelser av dette og er på et vis stolt. Å fyre oppunder at noen er pystete, eller at "alle" får rupturer, blir "vide i høna" , får ødelagt sexlivet osv er noe forbanna bullshit rett og slett. Det hjelper overhode ingen! Skjerp dere og blir voksne!!!!
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 29. mai 2008 #18 Skrevet 29. mai 2008 Er med på denne, skjønner ikke poenget liksom. Jeg hadde KS første gang og håper inderlig på å få føde andre gang. Under mitt KS ble det mange komplikasjoner men dette grunnet allergier hos meg som vi alle var uvitende til (har mye allergier generelt men denne viste jeg virkelig ikke om) Så dette er ikke legenes "tabbe" De var derimot veldig flinke i en uforutsett situasjon og alt endte godt=) Så dette er jo noe som skjer skjeldent. Jeg vil ikke ha KS igjen for jeg følte jeg ikke fikk fullført dette svangerskapet, barnet ble bare plukket ut og jeg lå igjen uten å måtte jobbe for det. MEN jeg har derimot to venninder som har hatt en fødsel fra helvette og de har begge fått invilget KS om de ønsker, dette synest jeg er greit. Men selv om derer fødsler var noe en ikke unner sin verste fiende har det ikke skremt meg, for voksne som vi er bør vi kunne tenke oss til at om noen hadde det "slik og slik" så kan våres bli helt annerledes!! Dette gjelder selvfølgelig både fødsel og KS!!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #19 Skrevet 29. mai 2008 Ja, den forrige var en TÅPELIG tråd, der man etter beste evne fant på den verre fødselen (vaginal/KS) etter den andre. Herregud! Noen har dårlige opplevelser, men de aller fleste fine opplevelser av fødsel. Lykke til jente, det går nok bra:)
Lillesnuppis Skrevet 29. mai 2008 #20 Skrevet 29. mai 2008 Hmmm Rart... Jeg tok ks for over 20 år siden. Min datter ble ikke kuttet opp i ansiktet. Å jeg har heller ikke fått kreft i såret mitt. Har heller andri hørt om noen som har fått barnet sitt kuttet opp i ansiktet pga uforsiktig kirurg. Å mange tilfeller å. tror vel kanskje det er å overdrive en del. Skal tro på det når jeg ser skriv om at noen barn er kuttet opp i ansiktet og at noen har fått kreft i såret.
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #21 Skrevet 29. mai 2008 Det hender, skjeldent at de skjærer i barnet ved uhell, spesiellt akutt keisersnitt, vet selv at to tilfeller, ikke alvorlige, men små kutt ( ikke ansikt). Og arrvev er mer utsatt for å bli kreft i enn vev uten arr. Men det er ikke slik at alle som har arr/ tatt KS vil få kreft i disse arrene. Kun noen få. Så det å påstå at det IKKE forekommer er også litt dumt....
lille_Harepus Skrevet 29. mai 2008 #22 Skrevet 29. mai 2008 Tror det er som ved en vanlig fødsel. Kommer veldig ann på hvilken holdninger og forventeninger du går inn med. Tenker man at det kan bli tøft og forbreder seg på det så blir man heller positivt overrasket når det går så enkelt.' Har selv hatt et akutt keisersnitt med full narkose. ( og det var det eneste jeg var redd for. Hadde ikke fødsels angs men keisersnitt angst viss det kan kalles det). Grunnen var at jeg hadde forranliggende morkake som ikke ble oppdaget før fødselen var igang. Uansett jeg hadde en kjempe fin keisersnitt opplevelse! Har ikke hatt noen komplikasjoner med arret. Har hatt veldig lite vondt. Var oppe å gikk dagen etterpå og vill egentlig reise hjem fra sykehuset med en gang. Jeg ble ikke noen pleiepasient ( som jeg ser maaange her inne forteller om). Jeg klarte å ta vare på meg selv, dusje osv. Det hjalp veldig at vi fikk familierom sånn at pappaen kunne hjelpe med babyen da det gjorde litt vondt å bære. Men alt i alt, kjempe fin opplevelse. tenkte faktisk i mitt stille sinn at jeg var heldig som hadde fått han ut den veien...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #23 Skrevet 29. mai 2008 Hvis dere tar å ser på Jordmødrene på nrk-nett tv, den siste episoden, så sier faktisk jordmora til ei som var redd for at barnet skulle bli snitta i ansiktet: dette har nok aldri skjedd før.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #24 Skrevet 29. mai 2008 jeg har faktisk opplevd at barnet mitt ble snittet i fjeset, rett over neseroten...men verden gikk ikke under av pga det, fikk en liten plasterlapp over såret, og det virket ikke som hun tok noen skade av det. Jeg har ingen annen mulighet enn å ta ks, og da var og er, dette en bagatell for meg. Livmoren blir slitt etter hver ks, dette var mitt andre ks på ca to år, så arrområdet var veldig tynt og dratt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå