ambumamma Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 De tre første ukene før fødsel går til mor. Men er det seks eller 9 uker etter termin som er forbeholdt mor?
togutter-08og10 Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 6 uker etter fødsel skal gå til mor. resten kan dere dele hvis dere vil.
-˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙- Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Men av de ukene igjen skal far ha 6??? Sitter og skal fylle ut skjema selv, skjønner ingenting. Var tilogmed på trygdekontoret idag, og damen uffet til meg... sånn UFF... Så kom det ei annen dame som snakket veldig dårlig norsk å skulle hjelpe meg, fortalte at Pappa'n har variabel lønn; kun provisjon og lurte på hva jeg skulle skrive da. Da spurte hun: Hva er provisjon? Så alle og enhver kan få jobb på trygdekontoret etter som jeg skjønner. Sa takk for skjemaene og tok de med meg hjem jeg...
togutter-08og10 Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Samme opplevelse som deg. jeg ringte NAV og fikk en saksbehandler som nesten ikke kunne norsk, og kunne ikke svare på mine spørsmål. Hvis far har variable inntekt skulle en tro at man tar et gjennomsnitt, men jeg jobber ikke på NAV så jeg vet ikke.
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 av hele permisjonen så er 9 uker KUN til mor (altså 3 uker før og 6 uker etter fødsel) og 6 uker KUN til far (far kan ta ut sine uker når han vil). I tillegg så kan far velge å ta fri sammen med mor de to første ukene etter fødsel, men det er ikke garantert at han vil få lønn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå