Maud Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 * Brette 10 000 klesplagg * Lete etter de sokkene som hører sammen i par * Vaske kjøleskapet * Tørke snørr en millon ganger * Vaske bort grøt som spruter ut når minstesnupp lager lyder mens hun spiser * Lage middag etter at man igjen har funnet ut hva man skal lage * Vaske gulvet enda den polske damen var her i går * Kjøpe nye bodyer fordi de gamle er for små, de kjøpte jeg da i "går" * Luke løvetann * Stryke klær * Knipe bort visne blomster på uteplantene * Ta ut av oppvaskmaskinen * Rydde leker fra gulvet * Betale regninger Alt dette har jeg gjort i dag og det meste gjorde jeg i går også og må sikkert gjøre det igjen i morgen. Det skulle jeg visst det, den gangen jeg tenkte "Bare vent til jeg blir voksen, da skal jeg..."
Plutseliten :) Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 ...da skulle du ligge i hengekøye å lukte på blomstene...sitte på cafe hele dagen å nyte livet,se en hel film og begynne å se den kl 18....sove hele natten og lenge i helgene... Tja....hadde sikkert blitt kjedelig etterhvert Dagene mine ser også nesten sånn ut,bortsett fra snørr heldigvis og løvetann...for her får de vokse vilt. Men støvsugeren går jevnt,leverposteifingermerker og sussemerker må tørkes fra verandadørglasset. Koste hellene fri for grus som er spredd rundt og vanne ørten planter og blomster. Det er rart med de bodyene...det er også et plagg jeg synes jeg kjøper ofte....senest nå i kveld,da de han hadde dro seg langt nedover brystkassa Og de kjøpte jeg for 3 uker siden..og ikke blir de tromlet heller...hmmm....
Trollmora Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Jeg har "bare" ordnet en maskin med tøy, brettet en stabel, laget middag og ryddet kjøkknet. I tillegg har jeg grunnet mange-mange meter plank som skal bli til ny sandkasse og nytt hagebord. De kan jeg begynne å male på i morgen kveld, sånn går no dagan ) Voksen kan jeg jo ikke være, for da skal jeg gjøre bare de tingene jeg har lyst til......
iznogood Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Det er ofte noe drit å være voksen :-) I dag har jeg sittet i møter og ment noe. Veldig gørr og riktig så voksent. Men jeg føler meg faktisk langt fra voksen nok til å delta. :-) Lederen min freholdt at jeg måtte begå noe kognitiv tenking. Mener du at all min tenking er emotiv eller mener du at jeg skal tenke, spurte jeg da. Det er voksent å strø rundt seg med fremmedord. Det er ikke voksent å si 'jeg vettda fanen åssen vi skal få den jævla dritten opp og gå før fristen' Det er fryktig kjedelig å ha plikter og å faktisk måtte gjøre dem. kanskje vi alle skal leke mere og gjøre mindre ansvarsfulle oppgaver? Jeg tenker faktisk fortsatt Bare vent til jeg blir voksen, da skal jeg..." :-)
Plutseliten :) Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Jeg har faktisk lekt meg idag...og fikk med alle de voksne naboene...det startet med uskyldig spruting på den ene da jeg vannet blomster....det endte med full vannkrig....haha...6 voksne med vannslanger og vannkanner..jublende barn og en forskrekket og gråtkvalt minstemann som syntes dette var fryktelig skummelt
iznogood Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Veldig bra :-) Var det ikke riktig deilig? Sånt burde vi alle sammen gjøre mere av hele tiden. Jeg har ørten vanngevær som jeg bruker ligge på lusk i buskene med og gusje naboene by random :-) På nyttårsaften var jeg litt uheldig i leken min. Jeg kylt snøball og traff ved en inkurie en stripyntet pelsdame i nakken så det skvatt :-)) Hun ble dritsur - ikke minst fordi ektemannen holdt på på knele av latter. Han ville heller ha snøballkrig i de glatte penskoene sine enn å gå på seriøst voksenparty :-)
Plutseliten :) Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Det var kjempedeilig og vått og fantastisk å se alle ungene som først var veldig rare i ansiktene sine...men som tok helt av da de skjønte at dette var gøy og at alle triks var lov Pelsfruen hadde nok desverre blitt for voksen,men godt hun hadde en leken mann med humor Jeg synes skikkelig luring av folk er morsomt....i helgen tekstet jeg datteren min som var på treningsleir på sørlandet i lavo,uten radio/tv tilgang... Det er streik her nå,og hun var happy for at det ikke ble skole til uken da jeg fortalte at det ble streik. Da skrev jeg at de ikke streiket på søndager...og at de måtte derfor reise hjem lørdag kveld da elevene måtte møte opp søndag kl 10. Fikk telefoner og sms fra ledere og foreldre som var med,som gikk rett på og ville få dette bekreftet fra meg Hahaha..jeg dro spøken laaaaaangt....men jeg avslørte da jeg fikk melding om at de var begynt å pakke sammen telt og annet utstyr )
iznogood Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 hehehe.... :-) Du er en skikkelig luring, du! Kan tenke meg alle barna i nabolaget var begeistret for tiltaket - vannkrig er kjempegøy! Synes jeg ser for meg i ånden alle som pakket sammen utstyret fordi det ikke var streik på søndager :-D
bustebartepin Skrevet 29. mai 2008 #9 Skrevet 29. mai 2008 Hverdagen vår består av mange kjipe oppgaver ja... Jeg har tilbragt mesteparten av vinteren i sofaen med gipset fot og gjett hva jeg etterhvert savnet da!!! - å få rydde kjøkkenenbenken ordentlig - å få rydde i hele huset etter "min standard" - å få vaske og legge sammen klær - å få handle - å få lage mat - å få støvsuge og vaske Jeg var så glad når jeg klarte å buksere meg inn på vaskerommet og få satt på ei maskin første gangen; o lykke!!! Mest av alt savnet jeg å få bade og legge lille gullet, jeg savnet å få løfte henne opp og bære henne med meg, jeg savnet veeeldig å få trille tur, ja det var en kjip vinter!! Fikk meg en tankevekker denne perioden; hverdagen og alt den består av er selve livet og er så dyrebar for meg! Klart man har lov til å bli lei og sliten, sur og sint men takk og pris for familien min!!!!
frøydis m/ 4 Skrevet 29. mai 2008 #10 Skrevet 29. mai 2008 Flott påminnelse om at det er faktisk alle disse små kjipe gjøremålene som utgjør en trygg og god hverdag! - Og du så viktig det er å ikke glemme å leke litt innimellom. Tenk så mye gladere vi blir når man ikke er så selvhøytidelig, men kan tøyse å tulle litt! Stå på damer og nyt dagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå