VirreVirre Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Kan jeg gi babyen vann for å være sikker på at hun får nok væske. Hun er nesten 5 mnd og fullammes. Vi skal til hellas og jeg er redd puppen ikke skal rekke i varmen Og må vannet kokes?
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Er nok greit å gi vann hvis dere skal til Hellas ja! Varmen gjør en veldig tørst...! Er du i hellas burde du koke vannet. Men hjemme trenger du ikke sålenge du vet at vannet er rent.
solstråla_mi Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 flaskevannet også.. er mye mer bakterier i flaske vannet, enn springvannet her hjemme også
♥Mamma`n til lille Kasper♥ Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 min sønn på 6 mnd har fått vann lenge nå. begynte vel litt om natta rett før han fylte 5 mnd, men nå får han det til middag og ellers i varmen. kok det i utlandet ja, eller bruk vann på flasker og evt kok det for å være helt sikker. Her hjemme bruker jeg bare spring vann men er jo litt andere bakterier og forhold der nede.
VirreVirre Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2008 æsj, tror ikke det er kokemuligheter der. vi skal bo på vanlig hotell og de pleier ikke å være utstyrt med vannkoker.. det var jo litt dumt
♥Mamma`n til lille Kasper♥ Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 ta med vann koker da vel. Er vel stikkkontakt på rommet. bare kjøpe med slik støpsle til å sette i stikkkontakten som er til utlandet- fås i el.butikker osv- sånn i tilfelle.
Prinsessemamma x 2 Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Kan du ikke ta med en vannkoker selv?
Lykke X 4 Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Gi vann, veldig viktig med nok væske på sydentur Hva med å koke flaskevann og gi det?
VirreVirre Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. mai 2008 ahh.. smarte huer dere da! Det skal jeg så klart gjøre. Tenk at jeg ikke klarer å tenke så langt selv. hehe
ulydia Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 Ifølge all litteratur eg har lese, skal det ikkje vere naudsynt med vatn som tørstedrikk i varmen, når du ammar. Eg skal også reise til Hellas, om eit par veker, og har ikkje tenkt å stresse med vatn og koking o.l. Morsmelk er den beste tørstedrikk, også i varmen (den første melka som kjem når barnet dier, er veldig tynn og tørsteslukkande).
ulydia Skrevet 28. mai 2008 #12 Skrevet 28. mai 2008 men du _kan_ sjølvsagt, det er ikkje noko skade i det, akkurat...
VirreVirre Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 28. mai 2008 ulydia: Ja, det er det jeg hovedsaklig har tenkt å gjøre, men har hørt at man må gi oftere for å passe på at de ikke blir dehydrert (?). Så jeg tenkte jeg kunne ha en back-up plan :-)
Skrømti Skrevet 28. mai 2008 #14 Skrevet 28. mai 2008 Jeg mener å ha lest at man _ikke_ skal gi MM som tørstedrikk.. I så tilfelle så må man vel gi vann utenom måltidene? Hm, ikke alltid lett å bli klok på detta her..
Ezmeralda Skrevet 28. mai 2008 #15 Skrevet 28. mai 2008 Jeg hadde ikke kokt flaskevannet i Hellas. Bare vær sikker på at flasken er forseglet. :-)
2hærligegutter Skrevet 28. mai 2008 #16 Skrevet 28. mai 2008 Mm er og veldig bra som tørstedrikke, men det er greit å gi littt vann og, det kan bli litt mye mat. Har hatt en gutt her i dag som har villet ha mye mer pupp enn ellers (er 2 mnd), syntes da det er greit å gi litt vann i mellom måltidene, ellers blir det veldig mye amming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå