Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg gi babyen vann for å være sikker på at hun får nok væske. Hun er nesten 5 mnd og fullammes.

Vi skal til hellas og jeg er redd puppen ikke skal rekke i varmen :)

Og må vannet kokes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok greit å gi vann hvis dere skal til Hellas ja! Varmen gjør en veldig tørst...!

Er du i hellas burde du koke vannet. Men hjemme trenger du ikke sålenge du vet at vannet er rent.

Skrevet

ok :)

Men flaskevann i hellas da?

Skrevet

flaskevannet også.. er mye mer bakterier i flaske vannet, enn springvannet her hjemme også:)

Skrevet

min sønn på 6 mnd har fått vann lenge nå. begynte vel litt om natta rett før han fylte 5 mnd, men nå får han det til middag og ellers i varmen.

kok det i utlandet ja, eller bruk vann på flasker og evt kok det for å være helt sikker. Her hjemme bruker jeg bare spring vann men er jo litt andere bakterier og forhold der nede.

Skrevet

æsj, tror ikke det er kokemuligheter der. vi skal bo på vanlig hotell og de pleier ikke å være utstyrt med vannkoker.. det var jo litt dumt

Skrevet

ta med vann koker da vel. Er vel stikkkontakt på rommet. bare kjøpe med slik støpsle til å sette i stikkkontakten som er til utlandet- fås i el.butikker osv- sånn i tilfelle.

Skrevet

Kan du ikke ta med en vannkoker selv?

Skrevet

Gi vann, veldig viktig med nok væske på sydentur :) Hva med å koke flaskevann og gi det?

Skrevet

ahh.. smarte huer dere da! Det skal jeg så klart gjøre. Tenk at jeg ikke klarer å tenke så langt selv. hehe

Skrevet

Ifølge all litteratur eg har lese, skal det ikkje vere naudsynt med vatn som tørstedrikk i varmen, når du ammar. Eg skal også reise til Hellas, om eit par veker, og har ikkje tenkt å stresse med vatn og koking o.l. Morsmelk er den beste tørstedrikk, også i varmen (den første melka som kjem når barnet dier, er veldig tynn og tørsteslukkande).

Skrevet

men du _kan_ sjølvsagt, det er ikkje noko skade i det, akkurat...

:)

Skrevet

ulydia: Ja, det er det jeg hovedsaklig har tenkt å gjøre, men har hørt at man må gi oftere for å passe på at de ikke blir dehydrert (?). Så jeg tenkte jeg kunne ha en back-up plan :-)

Skrevet

Jeg mener å ha lest at man _ikke_ skal gi MM som tørstedrikk.. I så tilfelle så må man vel gi vann utenom måltidene?

Hm, ikke alltid lett å bli klok på detta her..

Skrevet

Jeg hadde ikke kokt flaskevannet i Hellas. Bare vær sikker på at flasken er forseglet. :-)

Skrevet

Mm er og veldig bra som tørstedrikke, men det er greit å gi littt vann og, det kan bli litt mye mat. Har hatt en gutt her i dag som har villet ha mye mer pupp enn ellers (er 2 mnd), syntes da det er greit å gi litt vann i mellom måltidene, ellers blir det veldig mye amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...