Gå til innhold

Har jeg halsbetennelse, eller hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i dag med litt vondt i halsen, og litt uggen form. Er blitt bedre i formen utover dagen, men halsen blir vondere og vondere. Kjenner jeg er opphovnet på høyre side (kjenner uttapå), og det er kjempeømt å ta på halsen. Så i speil i sted, og har masse hvitt belegg på den siden bak i halsen, og er hoven. Er det hasbetennelse tror dere? Trodde man ble kanondårlig med feber jeg, var ihvertfall slik når jeg hadde det som barn, så vidt jeg husker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fare for det ja!

Er det rødt også?

Går for tiden på min 3. penicillinkur pga halsbetennelse på 2 mnd.. Jeg hadde bare litt småfeber en dag.. Gikk fort til legen, så jeg fikk medisin før det ble altfor ille..

Skrevet

Kan godt være det ja.

Jeg møtte opp på legevakten en gang med vond hals, dotter i ørene og raspende pust og måtte krangle meg til å ikke bli sendt hjem av hun bak skranken fordi jeg faktisk var helt feberfri. Fikk aller nådigst bli. Diagnose: Halsbetennelse, dobbel ørebetnnelse og begynnende lungebetennelse. Fortsatt ikke et snev av feber... Så det går veldig bra an.

Skrevet

Kan godt være det ja.

Jeg møtte opp på legevakten en gang med vond hals, dotter i ørene og raspende pust og måtte krangle meg til å ikke bli sendt hjem av hun bak skranken fordi jeg faktisk var helt feberfri. Fikk aller nådigst bli. Diagnose: Halsbetennelse, dobbel ørebetnnelse og begynnende lungebetennelse. Fortsatt ikke et snev av feber... Så det går veldig bra an.

Skrevet

Veldig rødt (purpur) baki der ja, der det ikke er puss altså.

Huff, håper ikke jeg blir like plaga som deg da. God bedring skal du uansett ha. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...