Gå til innhold

hvor store og hvor mye veier deres 2 mnd gamle bebier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi er født 16. mars og veide 3700g og var 52 cm da hun ble født.

Var på kontroll i går, og da veide hun ikke mere enn 5100g og 58 cm lang. Helsesøstra syntes det var litt lite, så jeg skulle ta extra med mme pulver i vannet. Trodde at bebiene kunne få vondt i magen av for mye pulver i vannet, men det er visst feil ifølge helsestasjonen. Er det flere med litt små bebier?? Hva gjør dere for å få de til å spise mere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det hørtes rart ut. Jenta mi er født 20 mars, var 3530g og 52 cm ved fødsel. På mandag var ho 5150g og 61 cm lang. Helsesøster la det inn på sånt skjema og det visste at ho la på seg i samme kurven som før så helsesøster så at det var helt perfekt. Så det var rart at din syns ho hadde lagt på seg for lite? Jeg fullammer, og syns nesten ikke jeg gjør annet enn å amme hihi... vet desverre ikke det med pulveret ...

Skrevet

mini var 7 uker da han ble veid og målt og var da 5120g og 57cm.Var 3500g og 50cm ved fødsel

Skrevet

He he, hva skal jeg si da.

Fikk gutt 23.03 4260 gr og 52 cm

6 ukerskontrollen 5860 gr og 58 cm

En skikkelig klump, tror jeg må ta meg en tur på Hs å veie han er spent på hvor mye han veier nå, har skjerpa litt på maten.

Skrevet

min var 4980 og 57,5 da han var 2mnd gammel. men han veide bare 2,6kilo da han blei født.

Skrevet

Har også en gutt som er liten, er 12 uker og veier 5280g, 60,5 cm. Vi fikk akurat det samme tipset hos legen. Sønnen vår spiser litt lite pga en hjertefeil, så må få han til å få i seg litt mer mat, ellers så sier legen at det ikke er så ille med vekta :)

Han fikk litt hard mage av ekstra pulver, men masserer han litt på magen hver gang vi skifter bleie, pleier å hjelpe :)

Skrevet

og trodde vel helst ikke at man skulle ta i mer pulver enn det som er anbefalt.

hvor mange måltider om dagen? hvor mye pr. flaske?

Skrevet

5380 gram 59cm....når hun kom til var hun 3820 og 49cm...

Skrevet

Min jente var ved fødsel 3538 og var 50cm lang. Var på hs når hun var 2mnd. og da veide hun 4900, fikk ikke målt lengden.

Skrevet

min veide 3590g og 50 cm ved fødsel, 6 ukerskontrolen veide han 4210 og 56,5 sm...

Skrevet

Lillegutt var 3346 og 47 cm lang/liten da han ble født. Da han var 2 mnd veide han 5800 og var 60,5 cm!!

Synes ikke babyen din har vokst/lagt på seg lite? Hun var jo ganske stor/lang da hun ble født. ;o) Jeg ville ikke blitt bekymret iallefall. Hvis hun smiler og er fornøyd ellers så får hun i seg nok mat! Synes ikke du burde begynne med tillegg enda...

Skrevet

Ser nå at du gir mme ;o) Men som sagt. Tenk på hvordan hun er om dagene. Virker hun fornøyd, smiler og prater? Da har hun det nok bra;-) Var det hs sa til meg.

Skrevet

Synest det høyres rart ut... Jenta di har gått opp 1400g, delt på 9 veker = 155g opp pr. veke. Snittet er 200g/veke, normalen er mellom 150 og 225g...

Jenta vår var 4540g og 54cm ved fødselen, ved 2 mnd var ho 5955g og 61,5cm. Ho hadde altså lagt på seg 1415g. Helsesøster sa at ho fulgte kurven sin perfekt (og det såg vi jo og, fekk sjå kurven på skjermen).

Kan du ikkje f.eks. ringe ein annan helsestasjon og spørre kva dei vil råde deg til, for å få ein "second opinion" liksom?

Skrevet

Gutten min er 2 mnd idag..veier nå 4950g og er 60,5cm.

Han veier litt lite ifølge helsesøster...

Jeg har ikke nok melk, og han er ikke glad i mme...

Men virker fornøyd, så vet ikke jeg...sku gjerne fått han til å spise mer..

Vet ikke hva han burde veie nå..utifra fødselvekt som var 3400..får aldri svar av helsesøster når jeg spør om det...

Skrevet

emilie er også født 16 mars.. hun var 3165g og 50cm ved fødselen.... på 6 ukerskontrollen veide hu 4610g og var 56.5cm lang....

veide emilie igjen 2 uker etter på (9uker) da veide hun 5300, men vet ikje lengden....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...