Gå til innhold

Hvordan foregår er medisinsk abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man noen piller som man tar, drar hjem og så kommer tilbake? Eller må man bli på sykehuset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt 2 medisinske aborter. Begge med narkose + kirurgisk inngrep. Innlegges ca. 8 timer.

Skrevet

Kommer ann på om du vil ha en sovende eller våken prossess. Tok en pille natten før jeg skulle ta abort. Førte den inn i "høna". En på natta først og en når du våkner om morgenen. Viktig at man faster. Gjelder røyk,drikke og mat. Så kommer du til sykehuset, de skriver deg inn. Får interavenøst, eller hvordan det skrives, og blir rullet inn på operasjons stuen. Får narkose, foster skrapes ut, du våkner 15-20 minutter etter prosessen er gjort, og får ligge en halvtime/time, før du må forlate sengen.

Skrevet

Fy faen.. Hva skal man gjøre når man er alene med et barn, og ingen til å passe det? Fader! Ok, ok.. Er ikke venneløs, men ikke alt jeg vil dele med de rundt meg. Faen! Faen!

"Pass på bedre da!".. "Bruk beskyttelse".. Jadda, jadda.. Vet alt det der.. Jaja.. Får finne ut no..

Tusen takk for svar du over her!

Skrevet

Neineinei.....dette er feil.

I en medisinsk abort er der ingen operasjon. Man snakker om medisinske aborter når man tar en pille som induserer abort. Kirurgisk abort er den klassiske "utskrapningen" som skjer under narkose.

Om jeg ikke husker feil, må medisinsk abort skje før uke 9., Iallefall tidligere enn ved kir. abort.

Skrevet

Kirurgisk abort er utskrapning. Medisinsk abort er ikke utskrapning. Det anbefaler de ikke lenger pga infeksjons faren. Har en søster som nettop er gått igjennom medisinsk abort. Da fikk hun en tablett hun skulle svelge. Dro da tilbake på sykehuset 2dager senere. Der fikk hun stikk piller oppi "der". Så var det å gå i trapper osv til blødningen startet. Så det kan sammenlignes med en spontan abort. Man kan ha blødninger opptil 4uker. Hun måtte være på sykehuset i 9timer og fikk ingen smertestillende, for hun hadde ikke store smerter mens hun var på sykehuset. Men de kom senere og ikke fått med noen slag.

Skrevet

helt riktigt anonym 21.07!

folk er bra dumme her

Skrevet

Medisinsk abort

Mange av sykehusene i landet har nå tatt abortpillen i bruk. Kvinnen får da først tabletter på sykehuset (dag 1), og deretter drar hun hjem, for så å komme tilbake til sykehuset på dag 3.

Da blir det satt en stikkpille i skjeden, og innholdet i livmoren støtes ut i løpet av tre–seks timer. I denne perioden oppholder hun seg på sykehuset. Medisinsk abort kan gjøres innen utløpet av 9. svangerskapsuke (63 dager fra siste menstruasjons første dag). Metoden blir gitt uten narkose.

Kvinners rettigheter

Tegn på at du er gravid

Graviditetstest

Valget

Fullføre svangerskapet

Avbryte svangerskapet

Hos legen

Inngrepet

Medisinsk abort

Kirurgisk abort

Etter aborten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...