Trollmora Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 EldsteMann er blitt stor gutt og snart skolebarn. I dag var det prøveskole og møte med høstens faddere. Huff og huff som tiden flyr. Det var stolte og sjenerte og nervøse barn som ble ropt opp og fikk hilse på frøken og resten av klassen. Noen var særdeles uvillige til å slippe mor eller fars hånd, men min lille venn taklet det veldig bra. Han fikk en hyggelig fadder som skal starte i 5. klasse til høsten. Fadderen var ett par cm kortere en min lille venn, så det var ikke helt enkelt å se at dette var to barn med 4-5 års aldersforskjell. Etterpå tog vi t-banen nesten til byen og det var stor stas. Vi bruker slike fremkomstmidler veldig sjelden, så for barna er det like eksotisk som om vi skulle bodd i en annen by! Deretter ble det behandling hos osteopat før kafèbesøk og avslutning på musikkskolen. Guttungen var utrolig trett til kvelds, og etter bare noen få minutter var det en kraftig snorkelyd fra soverommet hans ) Fine "klumpen" min som vokser så altfor fort ut av fanget til Trollmora.
Maud Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 De blir altfor fort store! Dine er jo i tillegg fysisk store. Smiler når jeg leser at han var høyere enn fadderen sin :-) Når de er på første skoledag greier, da er de store da. Jeg syntes storebror liksom hoppet langt oppover i "storhet" etter de førskoledagene...
Plutseliten :) Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Ååååå tenk skolegutt. Og da går årene enda fortere.... Det er stort når de begynner på skolen,jeg husker jeg gråt og hadde en av den sorten som klamret seg til mamma og lagde svarte gummistriper i asfalten da hun ble slept bort for å hilse på rektor og lærer ) Høres ut som om dere hadde en kjempekoselig dag idag!!
frøydis m/ 4 Skrevet 29. mai 2008 #4 Skrevet 29. mai 2008 Heldigvis er de ikke for store til mammafang og mammakos selv om de begynner på skolen, men det gjør absolutt mye med dem. Mer selvstendige og mer opptatt utenfor hjemmet. Høres ut som en flott dag for en snart skoleklargutt. Ikke rart at han var trøtt og sliten etter mange nye inntrykk og sikkert mye spenning han har lagret på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå