Noah+Gabriel-mamma Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Må bare klage litt. Ligger på sofaen og tror jeg har fått influensa; hodepine, vondt i kroppen osv. Føler meg helt elendig. Vil bare sove, men klarer ikke. Noen som vet, er det farlig med feber i svangerskapet? Er i uke 37. I tillegg er det jo sommer ute, og denne beibien har aldri vært så aktiv før. Håper det ikke fremskynder noe. Og så får jeg kynnere bare jeg tenker på å bevege meg, pyton. Stakkars storebror får ingen oppmerksomhet. Hjelpe meg, mye på en gang.
Gulp Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Tror det skal veldig mye til før det er farlig for babyen at du har feber. Du kan nok ta det med ro:) Men skjønner at det er slitsomt ja. Har vært mye syk i dette sv.skapet selv, og den vordende storebror her har nok måttet klare seg uten den sedvanlige oppmerksomheten enkelte dager....Går nok bra i en kort periode, og snart er ventetiden over. Jeg er også i uke 37, og har begynt å ønske at noe SKAL fremskynde ting.....Lillesnuppa kan godt komme når hun vil, sier nå jeg.
Noah+Gabriel-mamma Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2008 Takk for svar. Så snodig dette siden jeg har vært super frisk resten av svangerskapet. Håper det går fort over, liker ikke tanken på en fødsel med feber. Og er for så vidt enig i at bebisen bare kan ta seg en tur ut. Men vi holder ut:)
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Babyen kan bli overopphetet hvis man har høy feber under svangerskapet. Man blir anbefalt å ta paracet for å få ned feberen... Jeg lurer på om man må ha feber på 39 eller mer for at det skal være stor fare for babyen, men ved vedvarende feber bør man uansett ta kontakt med lege. Hvis jeg var deg HI ville jeg tatt paracet dersom jeg hadde feber, drukket masse og hvilt så mye som mulig. God bedring da.. =)
AccidentalMum Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Jeg hadde feber i kanskje en uke og hadde så mye å gjøre at jeg ikke fikk hentet meg ordentlig inn. Jeg går til en herlig flink gynekolog, og hun drev visst for øyebikket å forsket på nettop dette med høy kroppstemperatur. Hun sa det ikke var påvist noe skade på fosteret å ha feber i svangerskapet, selv ikke over lang tid. Men det er fordømt kjedelig da, og ikke så bra for deg. Ta litt paracet (jeg er ikke fanatisk på matvarer, men forsiktig selv med paracet...) og masse vann. Jeg fastet i to dager og da gikk det endelig over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå