Gå til innhold

Lagt på meg urettferdig "mye"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her leser jeg om kvinner i uke 17 som har gått ned i vekt, leser både her og i den dumme boka jeg fikk fra legen at man kanskje går opp et par - tre kg de tre første mnd- mens jeg derimot har lagt på meg 4-5: er i uke 13. La fort på meg pga kvalmen- orket ikke å trene, så det er vel normalt. mange er jo kvalme og trøtte. Irriterer meg over "statistikkene" og føler meg feit. Har ikke gravidmage,ser bare feit ut.

Andre som har det sånn, jeg orker ikke lese om flere som har gått ned i vekt etter at de ble gravid. Da må de vel ha spydd daglig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk! Deilig å lese én annen i verden som har gjort det samme! (Ikke stygt ment:P) Leser bare ALLE som har gått ned her :(

Jeg gikk fort opp 4-5 kilo, allerede etter to første månedene, og har ligget stabilt der siden.

Har også vært for kvalm til å gjøre noe, nok derfor, for har seriøst ikke begynt å spise noe mer enn før :/

Skrevet

i mitt første svangerskap la jeg på meg 5-6 kg de 3 første mnd pga mindre aktivitet og mye mat. døyva kvalmen akkurat når jeg spiste.så ut som jeg hadde lagt på meg mer enn jeg var gravid fram til mellom mnd 6-7. men ble til slutt en flott liten kul. la på meg totalt 12 kg og ut kom ei nydelig jente på 52 cm og 3600 kg. fatter ikke at en så stor unge kunne gjemme seg inne i den lille magen. så slapp av. resultatet bør ikke bli så verst til slutt.

kvalmen er borte el??

Skrevet

Jeg la på meg 26 kg når jeg gikk med william. kommer sikkert til og legge på meg like mye nå..:(

Skrevet

Ja, jeg måtte døyve kvalmen med mat, men ikke usunn sådan i tillegg til mindre aktivitet. Er ikke kvalm lenger og har både sykla og gått laaaange turer i det siste- håper det stabiliserer det litt. Fint å høre at du kun la på deg 12 kilo, men jeg har jo og ei venninne som la på seg 22 kilo og ser like fint ut- så jeg må bare ikke la panikken ta meg!

Takk for beroligende svar begge to.

Skrevet

Ah, redd for å legge på meg like mye gjennom hele perioden ;)

Men godt å høre det ikke er umulig at halvparten kommer i starten likevel da. Selv er jeg kvalm som fy forstsatt (11 uker), men som regel ikke problemer med å spise likevel. Unntaksvis..hehe

Skrevet

Sneik meg inn her en tur jeg. Er enig med deg i at det høres ut som verdens undergang for de som har lagt på seg 3 kilo på 3 mnd osv..

Jeg er nå 23 uker på vei og har gått opp 9 kilo, og blir vel litt til før termin tror jeg..

Trodde ikke det var mulig å legge på seg så mye på den tiden. Har ikke spist noe mer usunn mat heller. Har derimot fått lyst på mye mere frukt og grønt så skjønner ingenting av det jeg..

Prøver å se positivt på det med at så lenge formen er bra og humøret er oppe, så har babyen det mest sannsynelig bra den også..=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...