Gjest Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Bare sånn for å skifte tema helt ;-) Var nemlig på en jentekveld ting og BH'er og størrelser kom opp. Og det kom da frem at de fleste egentlig ikke helt visste hva som var den korrekte størrelsen for dem, så hun ene hadde et blad der det stod cm i forhold til BH-størrelse man skulle ha. Så frem med målebånd og greier og det viste seg at nesten alle brukte feil størrelse rundt. En av mine spinkleste venninner var bare nette 72 cm rundt og har i hele sitt liv brukt 80A, hun skulle til byn neste dag og måtte jo bare prøve og fant ut at 70B/C faktisk var perfekt til henne, mye bedre enn de gamle BH'ene var. Jeg har også brukt feil størrelse i mange år, men jeg fikk rettet det opp for et par år siden på en sånn spesialbutikk, men har jo forandret figur siden da, så nå må jeg visst skifte størrelse igjen gitt jeg også ;-) Anbefaler dere å ta frem målebåndet en gang å finne ut om dere faktisk bruker rett størrelse dere også. Malen var egentlig veldig lett. Man måler stramt like under brystene (pass på at målebåndet ligger beint hele veien) og leserav antall cm. Så mener jeg det var ganske greit sånn at 68cm-73cm = 70, 74cm-77cm =75, 78cm-83cm=80 osv. Og om man har brukt for stort tall rundt, så må man som oftest opp en størrelse eller to i cup (A,B,C,D osv) når man går ned til rett størrelse rundt. Stemmer målene for dere? Jeg er 77 cm rundt og brukte 80/85, men nå har jeg gått ned til 75 og det passet MYE bedre ja! :-)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Null interesse for denne tråden...det viser jo at damer heller går med feil BH-størrelse enn å måle! Men jeg har målt, og er faktisk også 77, men jeg har alltid brukt 75 da. Har noen med større sifre, men det var for å få cupen til å passe, og så er det bare å sy den inn litt.
Mille** Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Nope, ikke før nå, og jeg bruker helt rett str. )
Gulosten™ Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Iiiik, nå måtte jeg bare måle nå da!! Selv om jeg er 1000 % sikker på at jeg traff blink med siste innkjøpte BH`er. De var i 85 F... alle jeg prøvde som var i 80 var for små rundt... Joda, jeg er 87 cm rundt.... hehe
Reflexia Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 skulle gjerne målt men har bare tommestokk!! =)
Reflexia Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 fikk målt med belte og tommestokk=) er 80 rundt så jeg bruker faktisk riktig str!!
FuriLaks Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Her stemte det faktisk. Jeg er 82 cm og bruker 80B/C:)
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Ja, det har jeg gjort mange ganger, Trodde alle visste hva det tallet refererte til..?
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 Jeg er 74 rundt bruker 75 dd.. Har målt meg hos salong for noen år tilbake da, viktig for både nakke og rygg å bruke riktig str når man har store pupper
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 takk,det skal jeg ha i bakhodet.. jeg er veldig sikker på at jeg bruker feil størrelse :s
Mille** Skrevet 28. mai 2008 #12 Skrevet 28. mai 2008 Visste såklart hva det tallet refererte til, men så lenge bhen passet perfekt rundt så jeg ikke akkurat behovet for å måle så veldig. ;o)
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #13 Skrevet 28. mai 2008 Hehe nei faktisk ikke, var bare jeg og en annen som hadde tenkt over/visste det og jeg kom ikke på det selv helelr, men ble fortalt det hos den undertøysbutikken. En sånn typisk småflau ting å ikke tenke over, akkurat som babytøy/barneklær og størrelser. Tok meg lang tid før det gikk opp for meg at størrelsen på plaggene tilsvarte antall cm barnet er lang *rødme*
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #14 Skrevet 28. mai 2008 He he, ja det er kanskje en sånn ting man enten vet eller ikke ;-)
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #15 Skrevet 28. mai 2008 He he, nei... Jeg har målt de gangene jeg har mistenkt at jeg har gått litt ut eller litt inn ;-)
Mille** Skrevet 28. mai 2008 #16 Skrevet 28. mai 2008 De gangene har jeg bare tatt med en større str inn i prøverommet. Har faktisk ikke hatt målebånd her hjemme så veldig lenge. ;o)
Mille** Skrevet 28. mai 2008 #18 Skrevet 28. mai 2008 Hehe...veeeel.....har fortsatt ikke tatt symaskinen jeg fikk i 30 årsgave av mamma ut av esken. *flau* Og målebånd er vel en slags husmor-sak-ting, sånn som man har i syskrinet sitt? ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå