Gå til innhold

ferie i permisjonstida

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man rett på alle 5 ukene selv om man går i permisjon 8-9 mnd av året?? Jeg mener... kan man velge 100% lønn og så forlenge permisjonen ved å bruke ferien din?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom fellesferien kommer i permisjonstida, kan du forlenge permisjonen ved å legge ferieukene til hvor du. vil. Den 5 . ferieuka tror jeg ikke du har krav på om du ikka tar et helt år. Usikker der. Eventuelt må den 5. ferieuka havne i høst eller vinterferien og du velger selv hvor.

Egentlig tror jeg jeg fikk alle 5 ferieukene sist. Var i permisjon 5 mai til 5 mars. Dermed hadde jeg både høst- og vinterferie samt fellesferie under permisjonen. Det få jeg ikke denne gang da fellesferien kommer rett etter permisjonnen.

Skrevet

Hva har det å si at det er fellesferie? Har aldri ferie under fellesferien jeg. Jobber på sykehus og der avvikles ferie jevnt og trutt i juni, juli og august, og andre deler av året om man heller ønsker det. Er det noe som gjelder spesielt under permisjon?

Skrevet

Jeg har hørt at man kan ta ut 4 uker og 1 dag som er den lovbestemte ferien. I og med at jeg blir sykemeldt frem til permisjonen starter og jeg ikke har tatt ut noe ferie i år, setter jeg opp disse ukene i okt/nov i år. Ergo blir permisjonstiden forlenget med 4 uker og 1 dag. Man må huske på å sette de opp 6 uker etter forventet fødsel. Jeg har 80 % dekning av lønn og vil få permisjon fra 5.aug i år til 5.aug. neste år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...