simsalabima Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Å svare meg om de tror dette stemmer... Min mann jobber offhore. Han skal ha 5 av sine permisjonsuker når han egentlig skulle vært på jobb. (får altså fri) Han får da full lønn utbetalt fra sin arbeidsgiver. De vil da få disse refundert fra NAV (etter navs takster). Dette regner jeg med stemmer. Den 6. permisjonsuken skal han ta i en av sine fri perioder. Han har alltid full betaling i sine friperioder fra sin arbeisgiver. (dette er jo vanlig blant dem som jobber offhore). Han vil i denne uken få full betaling fra sin arbeisgiver, PLUSS permisjonpenger fra NAV.???? Dette er noe en saksbehandler på NAV fortalte meg og rådet oss til å gjøre siden han da ville få "dobbel" betaling. Hun sa det var vanlig blant folk som jobbet offshore.. MEn nå har arbeidsgiver til mannen min begynt å tulle, og sier at de også skal ha refundert penger fra NAV også denne uken... MEn det stemmer hvertfall ikke mener jeg: for han har jo fri i utgangspunktet, de taper ikke arbeidskraft på at han er i permisjon og dersom de skulle fått penger fra NAV så ville jo de på enmåte fått betalt for at han velger å ta permisjon når han har fri... HMMM dette er ikke enkelt
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Han har rett på lønn både frå arb.giver og NAV i friperioda si, uten at arb.giver får refundert noe, men pga satsene til NAV (6 G- rundt 400 000?) blir det ikke dobbel lønn (regner med at han tjener en del over denne summen som platformarbeider). Hadde valgt å tatt ut alle 6 ukene i friperioden siden dette absolutt lønner seg.
simsalabima Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2008 Tuuusen takk for svar:) Nei vet at han ikke får dobbel lønn altså..Har vudert at han tar alle ukene når han har friperiode. Men 15 ukers ferie frister ENORMT!! (han jobber 5 uker på, 5 uker av)
aanonym Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Mannen min jobber nattevakt i turnus. Dvs at han har arbeidsperioder og friperioder, omtrent som mannen din. Hans pappapermisjon ble fastsatt uavhengig av fri/jobbeperioder. Han får sin faste lønn som vanlig og arbeidsgiver får refundert. Dette går på stillingsprosent, ikke om nøyaktig NÅR du jobber. Tror ikke mannen din ville få både lønn og foreldrepenger, det kan jeg ikke tenke meg.
Gjest Skrevet 29. mai 2008 #5 Skrevet 29. mai 2008 Sjømenn o.l. får begge deler. Jobbet i nav tidligere + min samboer er sjømann, så dette vet jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå