01-08-2008 Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Jeg er førstegangsfødende og gledet meg veldig til å ta turen til jordmor. Jeg hadde veldig store forhåpninger og gleda meg som en unge. Men når jeg kom inn til denne jordmoren så ble jeg helt matt. Her sitter hu og forventer at jeg skal brette ut om både det ene og det andre når jeg ikke har vært gravid før. Jeg har ikke så mye tanker for jeg vet ikke så mye enda. Føler meg ganske grønn selvom jeg er 32 uker på vei. Men det er pga at jeg har ei dårlig fastlege og nå har jeg ei dårlig jordmor og.. :/ Alt det jeg lurer på må jeg høre med venner eller spørre her inne.. Rett og slett.. :/ Det første jordmoren spurte meg om var om jeg hadde skrivd opp en liste som jeg vil at skal skje når jeg skal føde. Jeg sa: Nei, jeg vil ikke det for hvis jeg setter meg ned og skriver hva jeg vil ha og hva jeg ikke vil ha så kommer jeg til å bli helt fra meg hvis det ikke skjer som jeg har skrivd opp. Du skulle sett trynet på den jordmora.. Hu viste pokker ikke hva hu skulle si.. Hu støtta meg ikke med det og vi snakket ikke noe mer om det heller. Hu kikka på helsekortet mitt og får store øyner. Jeg spurte om det var noe galt, og da sa hu: du har en utrolig teit termin. jeg skjønte ikke helt hvorfor hu sa det så jeg spurte henne om hva som var galt med 25 Juli lissom.. Nei det var rett før fellesferien og det var ikke så mye folk på jobb osv.. HALLO... Jeg er fortsatt førstegangs og hu sier noe sånt??? ER DET MULIG??? det er nesten så jeg vurderer hjemmefødsel altså.. hehe.. hadde ikke sambo vært med meg inn der så hadde jeg gått nå.. jeg hadde rett og slett fått nok av jordmorbesøket.. jeg hadde forventa mer.. så nå lurer jeg på: jeg bor mellom 2 helsestasjoner (slagen og tønsberg) og så lurer jeg på om jeg kan bytte helsestasjon??? eller MÅ jeg være i tønsberg? :/ jeg liker meg IKKE der, og jeg vil ta med meg ungen min til en plass jeg føler meg velkommen/trygg på.. ikke ned til tønsberg der jeg ikke føler meg velkommen/trygg i det hele tatt!! jeg har hørt av flere som har vært på helsestasjonen i tønsberg at det er ei av de jordmødrene der som ikke er noe hyggelig i det hele tatt. og jeg har møtt hu.. *YEY* :s Jeg håper noen vet noe om dette altså.. Takk for alle svar uansett..
Lille Luna Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 For ei merkelig jordmor. Jeg synes ikke du skal gå til henne mere når kjemien ikke er der. Jeg vet ikke hvordan det er å skifte helsestasjon, men kanskje det er flere jordmødre som jobber på helsestasjonen du går til nå, slik at du kan bytte der?
vannmann84 Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Hvis jeg var deg så ville jeg ringt til den andre helsestasjonen og hørt med de. Men i og med at d er litt mangel på jormødre rundt om kring så er d ikke sikkert at du får ny jordmor så nære terminen din, men da slipper du iallefall å ta med barnet ditt på kontroll til den kjipe jordmora. Hilsen ei som også har ei kjip jordmor...
01-08-2008 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2008 Mhm.. For jeg vil virkelig IKKE ta med meg guttungen min dit for kontroller når jeg ikke føler meg vel med den jordmora.. :/ Jeg trudde lissom at jeg skulle føle meg trygg med henne og kunne klare å åpne meg litt for henne om hva jeg gruer meg til osv, men jeg føler virkelig ikke for å snakke med henne om det for jeg føler meg bare teit når jeg snakker med henne eller spør henne om ting. :/ Jeg skal til jordmor igjen neste uke, men da skal jeg til ei annen ei i Tønsberg så kan hende at hu er bedre. Er hu det så kommer jeg til å spørre om jeg kan få lov til å beholde henne. Hvis jeg ikke får det så ringer jeg til den andre helsestasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå