smilien Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 jeg må bare syte litt her nå.jeg er så lei av alle komentarer etter hverdt!!!for det første så fortalte vi ikke til noen at vi ventet barn før 5 dager før langfredag(det er ikke så veldig lenge siden) grunnen til dette er at vi fikk ikke vite at jeg var gravid før jeg var 26 uker på vei.(hadde hormonspiral...) for det andre er det 19 dager til termin... likevel maser alle om:er du ikke reist enda? går du her enda? herregud,går du like lenge som elefantene du?? og ikke minst,ringer på tlf og når jeg svarer sier de:er du hjemme enda??ja,jeg står jo her og svarer tlf for f...!!! og visst jeg har sovet dårlig en natt,og legger meg nedpå på dagtid,ja da ringer først hustlf,så mobil,så hustlf,så mobil osv.hva er meningen med dette???hvorfor driver folk på sånn?jeg har aldri spurt en gravid person:går du her enda? og for hver gang jeg svarer kjenner jeg at jeg blir mer og mer sint!hva kan jeg svare på noe sånnt??og kan jeg svare litt frekkt,for det er det jeg har mest lyst til.. det er nesten som om alle maser på meg,og jeg føler at jeg henger laaaaaangt etter,men jeg gjør jo ikke det da!!!jeg har god tid jeg! kansje de tror at hun kommer fortere ut visst de maser på meg;) opplever dere andre det samme?? smilien (som snart ikke smiler lenger)
Sol Skippertaksdronning Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Neste gang de ringer, så si at enten får de oppføre seg som folk, og kutte ut kommentarene og maset, ellers så får de til helvete ligge unna telefonen til du ringer selv og sier fra at fødselen er overstått:) Du har lov til det- vi kan skylde på hormoner:D
Elisin m gutt ute og pike inni Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Åh smilien, skjønner du er sliten og lei all masingen. Det eneste jeg kan anbefale deg er å legge inne en meldign og at du trenger hvile og deretter slå av mobilen så lenge du er hjemme. Gjør gjerne det samme med hustlf, spill inn en beskjed om at du ikke orker å ta telefonen men at alt er ok og at du har termin den og den dagen! Og så kan du heller ringe tilbake til de du har lyst til å prate med ;-) Problemet er at vi kan ikke styre hva noen sier eller synes eller maser om, du kan velge å være frekk og kanskej i ettertid føle at du må unskylde deg, noe som ikke er morsomt, eller så kan vi velge å holde kjeft og svelge alt det håpløse folk mener om oss og magene våre;-) Det blir ofte litt av begge deler, og edt er helt greit. Du må jo ha blitt nokså overrasket da du ble klar over at du var gravid i 6.mnd?? Har det gått greit? Masse lykke til, stå på, snart har du snuppa di i armene dine!
cille35 Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Helt seriøst, er dette egentlig et problem? Det er jo tydelig at du har mange rundt deg som er spente og venter på den lille. I tillegg har det vel for mange kommet som en overraskelse, i og med at det ble fortalt såpass sent. Det går an å skru av mobil - ha på lydløs, eller viderekoble til samboer som kan svare for deg. Alternativt kan du sende en felles sms til de som "plager" deg mest, og si at du har behov for litt ro og lover å gi beskjed så snart det er noe å fortelle. Det er sikkert en del gravide som skulle ønske de hadde folk som "maste" litt - men bevares, jeg forstår at det til tider kan falle kommentarer som ikke er like morsomme. Husk at for den som ringer, er det ikke klart at det har ringt 4 før og spurt om det samme. Ta det som et uttrykk for at de bryr seg. Lykke til de neste 19! :-)
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Jeg skjønner deg SÅ godt! Sånn var det forrige gang for meg, og jeg gikk i tillegg 13 dager over termin og var kjempestor! Det ble en så stor belastning for oss at vi bestemte oss for å lyve 2 uker på terminen denne gangen... Det er lov å si fra altså, si rett ut at det hjelper ingenting at de maser, og at alle skal få beskjed når babyen er født. Vi måtte virkelig snakke til moren min om dette, hun kunne ringe 2 ganger om dagen for å spørre om jeg kjente noe... Men det har gått kjempefint denne gangen, ikke noe mas enda, og har bare 6 dager til termin:) Lykke til!
smilien Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2008 takker for svar:) til elisin:joda,det kom som et sjokk,men vi gleder oss masse vi nå!!og det var jo mangen ting som plutselig fallt på plass;) jeg tror jeg tar rådet ditt jeg,og legger inn en beskjed på både telefonsvarer og på mobilen:)det var igrunnen ganske genialt!! joda,jeg er lei!!!og gleder meg og alt sammen.problemet er at jeg føler på mangen måter at folk rundt meg er mer utålmodig enn "folk" rundt meg... :(blir nesten lei meg av det! og som du sier er det jo ikke så lenge til jeg får holde henne i mine armer,og det overskygger jo det meste.men nå er det begynnt å bli så gale at jeg kvir meg for å gå på butikken f.eks(bor på en bitte liten plass hvor alle vet hvem alle er)og det tar dobbelt så lang tid å handle for alle lurer på om jeg går her ennå,og om jeg er hjemme enda..de ser da vel det!men men,jeg har kommet fram til at jeg skal begynne å handle 1 gang i uken,og passe på at jeg har god tid:) da lurer jeg dem hele gjengen.så kan de sitte der i en uke å lure på om jeg er hjemme enda;)hahaha. ellers er det jo ikke noe seriøst problem nei.men er det at vi er gravid ensbetydende med at vi omtrent er allemannseie?? og jeg setetr mye mer pris på at folk kan spørre hvordan går det med deg?eller:er du begynnt å bli lei nå? f.eks.. uansett,det var godt å få utløp for min frustrasjon her,før det gikk utover en stakker som bare bryr seg om meg:) ha en fin kveld jenter! og lykke til til dere også vi nærmer oss:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå