Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 dere er teite som gidder ass,pest og plage for andre,sykdom og drit kaldt om vinteren...og dyrt ikke minst. er jo lett å slutte jo
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Hva om man har røykt i nesten 20 år da... Like enkelt da eller? Alle er ikke like, og jeg klarer ikke å slutte å røyke, og jeg er vel heller ikke så motivert heller. Stakkars menneskene som bor sammen med meg om jeg skulle slutte å røyke...Jeg hadde nok nesten tatt livet av dem.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 det man vil får man til,det man ikke vil får man ikke til!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 dere må jo ikke svare på dette! er laget for å provosere.. ikke gi folk som dette reaksjoner på det, så stopper de til slutt å more seg av det.. dere vet jo det er usakelig sagt!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 HI er tydligvis 15 år og har røkt fast i ca 6 mnd før hun ble gravid å da måtte slutte.. Går ann å skrive et slikt innlegg på en skikkelig måte i stede for sånn fjortiss preik.. (dritt lett, drit kaldt, drit her og drit der...) Noen er det lettere for enn andre om man innrømmer det eller ikke! Slik er det bare.. Den som vil krangle med meg om det er hjertelig velkommen!! Hilsen ei som er snart 3 mnd på vei, men ikke klarer heelt å slutte men har kuttet ned til 3 om dagen..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Jeg blei faktisk "skuffa" over hvor lett det var å slutte... Jeg bare sto opp en dag og bestemte meg for å ikke røyke mer.. Og det funka.. Blåste det ikke opp til noe stort,bare prøvde.. Jeg røkte til jeg var 30 uker på vei,og når det var såå lett å slutte skulle jeg gjerne slutta før ja!!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 usakelig sagt, jo, men med en kjerne av sannhet som slår mot alle røykere hardere enn de vil innrømme....Har selv slutta å røyke, og jeg er ingen "jernkvinne". Hadde røyka i 8 år, ca en 20pakning om dagen. Slutta på dagen. Vi skulle prøve å bli gravid, men ville ikke vente til positiv test, for hva om jeg ikke var i stand til å slutte?? Da var det bedre å prøve å slutte FØR jeg ble gravid enn etterpå, om jeg sprakk så hadde vi bare måtte vente med barn.. For meg var mine kommende barn en viktigere grunn enn alle titusener av "gode" argument jeg kunne finne for å fortsette å ta meg en røyk...Hvor lenge man har røykt tror jeg ikke skal spille så stor rolle, man er avhengig, eller man er det ikke... Innlegget er nok ment for å provosere, ja, men ærlig talt hvorfor provoserer det så innmari????
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Jeg også ble skuffet/overrasket over hvor lett det var. Det er litt det at man gruer seg sånn på forhånd at man tror det er værre enn det er, men det er jo bare å prøve og evt. droppe det om det blir for vanskelig. Hvis man er positiv og gleder seg til å slutte, kjenner på det som er deilig og bra med det, da er det mye lettere. Til alle som vurderer å slutte, kan jeg anbefale: www.slutta.no
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor noen gidder å begynne...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 Jeg ble også overasket over hvor lett det var å slutte å røyke. Det vanskeligste var faktisk å bestemme seg for det, viljen må man jo ha. Men fysisk var det ikke noe stress, det har bare med å tro på seg selv. ALLE kan klare å slutte å røyke, man må bare ha selvtilliten til det dersom motivasjonen ikke er der. Dersom man fokuserer på: -Nei dette går ikke, osv, så er det dømt til å gå gale.. Men i bunn og grunn så var det forferdelig lett å slutte å røyke:)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 Ikke jeg heller. Jeg røyket selv i 15 år, og angret alltid på at jeg begynte.
petite fleur Skrevet 28. mai 2008 #12 Skrevet 28. mai 2008 Folk er forskjellige, går ikke an å si at det er "dritlett" å slutte, bare fordi det var lett for deg ;-) Nå skal det sies at det faktisk var lett for meg også, hadde røkt i 15 år da jeg sluttet. Hadde 3 dager hvor jeg nesten gikk på veggen, så var det over ;-) Men er helt enig med anonym 22:41, fatter ikke at jeg gadd å begynne.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #13 Skrevet 28. mai 2008 Ja, for noen er det nok utrolig lett å slutte.. For andre, derimot, er det rett og slett ikke.. Ingen kan komme her å fortelle meg at jeg ikke har prøvd bare fordi jeg ikke har klart det... Har sotte meg dato 2 ganger, ene gangen røkte jeg 1 røyk på 13 dager, var kjempe stolt selvfølgelig.. Problemet ligger i at jeg har magesår, og blir ekstremt stressa når jeg ikke røyker.. Går rett og slett rundt meg selv.. Klarer aldri å slappe av og får problemer med pusten.. Derfor har det kanskje vært lettere for meg å ta de 2-3 røykene pr dag. Magesåret kan de heller ikke gjøre noe med siden jeg er gravid.. Så da går jeg rundt her da.. Fått grei beskjed fra både lege og jordmor at det er bedre for barnet med et par røyker pr dag, enn å være så ekstremt stresset.. Så lenge man holder seg under 5 om dagen. Men ja! Jeg prøver fremdels, og har ikke tenkt å gi meg heller. Men dette er faktisk ingen enkel sak for meg.. All ære og honnør til dere som synest det var lett og ble overasket, skulle ønske det var slik for meg også...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #14 Skrevet 29. mai 2008 enig med HI. har man bestemt seg, så har man bestemt seg. jeg har røkt i mange år, sikkert 10 år. og prøvd å slutte mange ganger. men alle de gangene før jeg har prøvd, så hadde jeg ikke bestemt meg nok. det kjente jeg den dagen jeg hadde bestemt meg. det går ikke å slutte hvis man bare vil det halvhjertet. men er man 100% motivert så er det egentlig ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #15 Skrevet 29. mai 2008 anonym 0925 her igjen: må tilføye at jeg tror ikke HI her har gjort det selv, tror hun skrev innlegget bare for å provosere. måten hun skriver på får meg ikke til å tro at hun har røkt selv.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2008 #16 Skrevet 29. mai 2008 Fysisk sett var det et helvete den første uka, spesielt om natta. Kløe og uro. Psykisk var det bare fint, var jo det jeg ville. Men røyksuget kommer med jevne mellomrom selv om det er lenge siden jeg sluttet. Får aldri den samme behagelig følselsen igjen som når en tar seg en røyk. Lysten forsvinner nok aldri hos meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå