Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre? Idiot til x!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn er hos sin far annenhver helg, stort sett fredag til søndag men av og til torsdag til søndag (verken mer eller mindre) selv om han har fått tilbudet, selv om han har vert sykmeldt, anledningen har liksom vert der men ikke intressert han da.

Gutten min dusjer torsdag før han drar og søndag når han kommer hjem, han blir ikke vasket hos far. Han har allergi og skal dryppes i øynene 2 ganger daglig, dette gjør ikke far "for han trenger det ikke"

Han kommer hjem derifra og er frekk, stygg i munnen, sur og tverr!!1 Spesielt mot sambo (som har vert min kjæreste i 3 år)

Vel... vi har hatt en runde på dette tidligere med barnefar med megling fordi han fylte hodet til sønnen min med dritt om meg og min samboer. Men dette har nå ordnet seg.. helt til nå. Det er liksom ikke samme greiene nå da det ikke går på skjeldsord til oss men bare generelt surt, fekt og sta.

Kommer hjem fra far og sovner ikke før i 23-00 tiden og får ikke vekket han skikkelig igjen før 09 tiden dagen etterpå, så bruker 3-4 dager på å komme tilbake i vanlige rytmer igjen og det er jo travet for gutten og for oss. Jeg blir fortvilet og lurer på hvordan det skal gå når vi får et barn til!!

Føler liksom ikke dette er nok til å gå til øvrigheter med det, men å snakke med faren erjo som å snakke til en trevegg!! Han hører ikke på noe eller så hører han og når jeg snur meg så driter han i det. Barnet mitt er 5 år og forteller jo litt selv da!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med innvendinger?

Skrevet

Om det hadde vært min sønn så skulle jeg ikke ha sendt han til faren.

Om nødvendig hadde jeg flyttet til utlandet.

Skrevet

Det vil jeg påstå hadde vært litt drastisk og overilt. HI

Skrevet

Hjelper lite å flytte langt unna, blir sikkert vanskeligheter pga det også.

Men hva med å ta det til familierådgivningskontoret, rett og slett ta et møte der.

Jeg hadde også satt meg ned med lille gutt og forklart han hvor skapet skal stå, han har sikkert noen leker eller noe på rommet han ikke vil miste. Fortell han om han ikke skjerper seg, så kommer dere til å inndra disse lekene og han ser dem ikke igjen føre dere ser endring i holdningen hans.

Dette er faktisk noe som funker, da barn hater å miste sine goder. Det svir nemlig.

Men det er her dere må være harde og stå på deres, ikke gi det tilbake etter en dag eller noe. Men la han virkelig få vise at han endrer seg.

Lykke til

Skrevet

Joda, oppførselen hans får konsekvenser, ikke noe med det. Men og faren gjør at han skal være slik så synest jeg synd i gutten som blir dradd i to retninger. Han er en fryktelig sårbar gutt, ogdet er veldig kort fra latter til gråt og sinne.

Har vert på familievernskontoret og det funket første gangen, men nå sklir det ut igjen, og skulle virkelig ønske at vi kunne ordne opp dette på vanlig vis, være to voksne om et barn liksom. Det skulle ikke være nødvendig å hente inn øvrighetene for slike ting. Uff... han er i flott humør igjen nå, og da er det 6 dager siden han kom hjem fra far, så varer det til neste gang han skal dit!!

Skrevet

jeg hadde sagt til pappan aat han ikke fikk lov å ha gutten om han ikke forandrer holdning jeg. sånn kan han ikke holde på med en liten gutt det må han bare forstå. han er jo et dårlig forbilde for gutten. det er jo klart at pappan er aller største helt for gutter i den alderen, og når han da oppfører seg slik så ødelegger han gutten. og han gjør forholdet mellom dere og gutten vanskelig. det er gutten det går utover til slutt, og det er vel ikke noe han ønsker sin kjære prins? om han ikke ville høre, så hadde jeg tatt kontakt med famileværnkontoret. å det med at han ikke blir vasket? ikke tar hensyn til allergier? det er jo grusomt for unger med allergi og få gjennklistra øyne og div, så gidder han ikke gjøre noe med det? makan til udugelig mannfolk ass. nei, det er helt klart mannen du må ta for deg, ikke gutten først og fremst. en må jo ta problemet med rota!

Skrevet

HI her, ja jeg vet.

Må gjøre det men kvir meg så grusomt, faen altså!!!

Trodde liksom han lærte forrige gang på kontoret da han fikk passet sitt påskrevet, sønnen min var den gang hos barnepsykolog og nektet å snakke om faren... alt annet var greit.

Så jeg må rett å slett snakke til han og hører han ikke etter så bærer det direkte til "megling" igjen.

Forrige gang stilte han ikke opp heller, og gadd heller ikke ringe å gi beskjed, så jeg stilte selv.

Er så irriterende, gutten vil til pappa`n og spør ofte etter han, men faren gir ingen interesse for gutten, ingen mld om hvordan han har det, ingenting i det hele tatt annet enn akkurat den helgen han skal være der.

Skrevet

hmm.. det virker jo ikke som pappan er så interissert i de samværsdagene uansett da, så gutten tjener jo like mye på å være hjemme hos deg fulltid og knytte bånd med samboeren din. jeg hadde ikke godtatt at pappan til gutten gjorde slik, og hadde da truet med å ta alle dagene fra han om han ikke skjærpet seg. og det at han ikke stiller opp på meklingen snakker vel bare til din fordel egentli. stakkar gutt sier jeg. det er jo han det er synd på i en slik situasjon. han snakker ofte om sin pappa,men pappa bryr seg ikke om han. noen ganger skulle mannfolk ha hatt så ørene flagret rundt dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...