Gå til innhold

Spiser dere muggost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har sikkert vært oppe til diskusjon titusen ganger, men...

I det nyeste nr. av Gravid står det at muggost type norzola og gorgonzola kan man trygt spise innenfor holdbarhetsdato. Dette står det vel også på matportalen, om jeg ikke husker feil...

Har likevel inntrykk av at dette oppfatter folk som fy...

Så spørsmålet er vel egentlig kort og godt - spiser dere det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her spises det ingen muggost, selvom savnet er stort....

Skrevet

Ja, jeg spiser det i blant. Kjøper f.eks inn til helga, og spiser det da lørdag og søndag. Fikk beskjed fra legen min om at det var ok så lenge osten er mest mulig nyåpnet. Også spiser jeg det på hjemmelaget pizza. Namnam!

Skrevet

Ja, jeg spiser hvitmuggost som f.eks. brie. Spiser de som er laget av pasteurisert melk og sørger for å spise den mens den er ferskest mulig.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Har kjøpt en pakke som jeg har tenkt til å kose meg med i morgen:) Gleder meg! :)

Skrevet

åååhhhhh....... det fikk jeg lyst på nå.... Kanskje jeg tør til helgen!?! :-)

Skrevet

Nei. (Jeg synes det er bedre med harde oster, uansett. Har fått litt dilla på Port Salut... NAM)

Skrevet

Jeg ble kjempeglad da jeg leste i Gravid at det var trygt med norzola og gorgonzola:-) Veldig glad i muggost både som pålegg og i varmretter, så nå kan jeg endelig kose meg med det igjen! Skal være nøye på datoen likevel...!

Skrevet

Så det var en over her som spiste brie.. Jeg har hørt at den var fy fy...?

Skrevet

Så nå kan vi altså spise den osten som var helt fy og som folk her inne skrev var på grensen til barnemishandling for mindre enn en måned siden. Skal si vinden snur kappen fort.

Skrevet

Jeg spiser ikke det, synes ikke det er verdt å ta sjangsen... Men dersom jeg får servert muggost på pizza så spiser jeg det (listeria dør jo ved oppvarming).

Skrevet

Er ikke så begeistret for muggoster i det stor og hele, så spiser det ikke nå heller. Brie som jeg liker, klarer jeg meg fint uten i 4 mnd til :D det er ikke verdt å ta sjansen synes jeg.

Skrevet

Ja jeg leste på matportalen nå at brie også er en av de som er stor risiko for at inneholder listeria. Så da er vel den fy fy selv om den er pastaurisert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...