Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Jeg er førstegangs - og helt forvillet i denne utstyrsjungelen og utstyrslistene som alle babybutikkene har... Hvordan ser utstyrslistene deres ut? Synes det høres lite ut med 4 bodyer og 2 pysjer osv. Hva tenker dere? Gjerne dere som har barn fra før? Hvor mye trenger man av alt? Og da mener jeg bodyer, luer, håndkler, kluter, dyner - ja alt som en ikke tenker på også!
allegodetingertre Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Har et barn fra før av, så har en viss peiling. Er mye man IKKE trenger! Bodyer, gjerne med sideknepping Myke bukser Sokker Strømpebukser Kjøredress til vinter til å bruke i bil Pysjer Luer Tepper Gensere Bilstol Vogn Seng med madrass Sengekant til seng Dyne Sengetøy Stellested med stellemadrass Badebalje Vippestol, vi brukte den mye Lekegrind, god å ha etterhvert Skinn til seng, brukte det ikke sist men tror vi skal ha denne gangen Pose til vogn til vinter Stelleveske Babygym, vi brukte vår mye Bleiebøtte. Vi hadde aldri det, klart oss helt fint uten. Babycomp. Vi har brukt vår maks 10 ganger men mange sverger til det. Ammeinnlegg til deg Ammebh til deg Ammepute, men du kan fint bruke en annen vanlig pute Flasker, trenger ikke i starten Smokker? Gulpekluter (Spar Kjøp har billige) En pakke nydfødt bleier. Bruk bleieavtale Olje til badevann Sink salve til sår stump Nesesuger? Vi brukte aldri vår Du trenger IKKE masse stelleprodukter. Bruk rent vann. Myke håndklær
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Hmm, er vel litt i same situasjon som deg. Så drive no å utformar ei innkjøpsliste. (får haust/vinterbaby). Ting vi arvar/kjøper billeg av slekt: -Sprinkelseng m/dyne og madrass (muleg vi kjøper ny dyne, har ikkje sett på kva stand den er i endå) -Bilstol -Leikegrind -Div. barnekle (nokre sparkebukser, finkle og nokre huer). -Lammeskinnspose Det eg har funne ut at vi trenge er: -sånn kant ting med motiv som ein heng rundt inne i sprinkelsenga (treng hjelp til namn på dette, slik at vi kan finne det på nett) sengesett -Vippestol (det var ein ting søstra mi sakna då ho hadde liten unge, og eit vennepar av ho som nyleg har fått unge var utruleg fornøgd med sin) -Vogn (om vi ikkje tek over søstra mi sin) -stellepute -vaskeklutar (mange!) -hankle (greit at ungen har 2-3stk som er "sine") -gulpeklutar (mange!) -sånn lampe til å sette rett i stikkontakt (min.1stk) -lampe på batteri som er forma som ei leike (1stk) -smokk for små ungar (1-2stk) -bleier (tenker tøybleier m/tilbehør, antal litt uvisst endå) -stelleveske -bæreanretning -badebalje m/propp -pysjar (min.2stk) -bodyar (min.5-6stk) -huer tynne (har vel ca4stk) -hue vindtett (min.2stk) -Strømpebukser (min.4stk) -jakker-gensarar (4stk) -sokkar (6par) -vottar (5par) -utedress(min.1stk) ...hmmm...meinar det var meir, men kjem ikkje på det i farten. Har ikkje tenkt å ha dyne i vogna, sidan vi har lammeskinnspose, blir heller ein litt tjukt teppe oppå, om det skulle vere veldig kaldt. (skulle det bli krise, så har søstra mi ei vogndyne liggande i nærheita). Blir nok og litt handling etter kvart, sidan ungen veks, men greit å ha "basisgarderobe" om ein ikkje har alt. Godt muleg vi ikkje handlar inn alt som eg har skreve ned her, før ungen kjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå