Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Vi har en ordning sånn at vi går på stell før pausen, og middagstilsyn + rengjøringer etter pause. Er 5 mnd på vei nå og merker at det er veldig tungt å gjøre rent hos gamle folk som har det varmt og masse tunge tepper som skal luftes osv. Spesielt når det er over 20 grader ute. Må av og til stoppe opp og føler jeg må besvime, blir kvalm og utrolig sliten. Vil ikke klage om dette til sjefen for vil ikke være til bry, men vet ikke hvor lenge jeg holder ut. Stell går greit, mange tunge løft, men det går. Vil ikke sykemelde meg så tidlig i svangerskapet, men er dette egentlig en grunn til å sykemelde seg? Har tenkt på å spør om jeg kan få slippe rengjøring, men det er rengjøring på nesten alle listene.. Tilrettelagt arbeid er det ikke hos oss... Blir frustrert
Guttemamma75 Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Du har faktisk KRAV på tilrettelegging, og om kommunen er en IA bedrift har du ihvertfall krav på det.. Snakk med NAV om dette og legen din - om ikke arbeidsgiver er villig til å tilrettelegge så tar ikke NAV det nådig opp!!! Kommunen kan søke om tilretteleggingstilskudd slik at de får ekstra penger for å dekke inn noen timer av din arbeidsdag med en ekstra person.. Det finnes ingen unnskyldning for kommunen med andre ord.. Ikke gi deg!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 En annen jeg jobber med fikk bekkenløsning i 3. mnd ca, og ble sykemeldt pga hun ikke kunne gå ut i stell, fikk ikke tilrettelegging som f.eks lage lister eller gjøre kontorarbeid, bestille hjelpemidler osv...
Guttemamma75 Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Som sagt - ta kontakt med NAV om dette... Kan hende de kan presse litt på overfor sjefen deres - det er jo i kommunens egen interresse at du holder ut i jobben lengst mulig!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Ja, takk for svar. Får håpe NAV er til hjelp. Er jo bare snakk om å slippe det aller aller tyngste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå