Makko med to små gutter Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 På kontroll for 3.5uke siden var jeg akuratt på streken på sf målet, men i dag var jeg plutselig OVER det skraverte området :-( Har gått opp 2kg. Har jeg grunn til å være bekymret? er 28 +4... Sambo sin familie får veldig store barn....
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Fra og med rundt uke 30 lå jeg endel over sf-målet. Da Daniel ble født veide han 3970g. Men, det varierer nok fra person til person - baby til baby. Ta en prat me jordmor! Lykke til!
Kjærlighet <3 Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Med nummer en lå jeg helt ved kanten øverst på det skraverte feltet. 4 dager over termin fikk jeg ei jente på 2903 gram. Med nummer to lå jeg rett under streken nesten hele tiden og fikk en gutt på 3460 gram 14 dager over termin. Så hos meg har ikke sf-målet betydd noe forstr på babyen:-)
Trulte76 Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 jeg var på kontroll i uke 24 og da var jeg på øverste grensa (grønne feltet) Da ville legen jeg skulle komme tilbake om 2 uker, var det like høyt ville hun sende meg til UL. Kom tilbake, og da var det over det grønne feltet. Så UL blir det. Men jeg fikk også påvist svangerkapdiabetes i samme slengen siden det var sukker i urinen i uke26. Så jeg hadde uansett fått UL Så nå går jeg bare å venter på å få time på sykehuset. Men altså tenkte ikke du hadde svangerskapdiabetes altså..var bare det ble to ting i samme slengen med meg da. Hadde fått UL uansett svangerskapdiabetes eller ikke..
Makko med to små gutter Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2008 har tatt en glukosebelastningstest, i uke 21 elno. Da var blodsukkeret etter 2timer på grensen til å være for lavt (skal ta en ny men ikke før om 5uker, -er med i et prosjekt). Blodtrykket er litt lavt. Skal ta jern og stoffskifteprøve(stoffskiftet er litt lavt) i morra. Håper det går bra med deg "lille meg..."
Trulte76 Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 hatt det i de 2 første svangerskapa også, så det var ikke uventa da Men hadde ike så høye sf mål da. Men jeg bekymrer meg ikke. Kan være mange grunner til man har høyt sf-mål. Men med meg ville legen sende meg på UL pga det. Høyt sf-mål altså.
mamma til 2... Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 jeg er i uke 25 og var også over feltet på sf mål...har gått opp 3,5 kg bare.. var sånn sist også, hun veide 3960 og er født på termindato..
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 SF-målet bestemmer nødvendigvis ikke str på bebis... Mitt symfyse er 30--34CM og jeg er uke 29, min bebis er 12% over vekst, men det er IKKE pga SF-målet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå