evie27 Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Hei! Lurer på om det er noen som har opplevd litt av det samme som meg. Min 7 uker gamle sønn er født tre uker for tidlig og ligger hele tiden og trykker. Tidvis trykker han så ille at det kommer gulp ut av både nese og munn. Han får mme og vi har byttet til nutramigen og det har blitt noe bedre. Har lurt på om det kan være kolikk, men han har jo ikke disse lange skriketoktene. Han sover dårlig og våkner med en gang jeg legger ham ned. Blir så sliten av å skulle ha ham på armen eller på brystet hele tiden. Han virker liksom så lite fornøyd. Noen som har noen tips eller råd å komme med? Hilsen En veldig sliten og frustert førstegangsmamma
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Sønnen min fikk minifom i starten, han hadde masse magevondt. Disse dråpene var kjempeeffektive. Virket som han reagerte uansett hva jeg spiste.. Et tips jeg lærte var å legge babyen med magen i håndflata di og hodet hvilende oppe ved albuen din (slik at han hviler på armen din) bruk den ledige hånda til å klappe/stryke han på ryggen.. Dette hjelper visst med å få løst opp lufta og letter trykket i magen.. Håper du forsto forklaringa mi.. Lykke til=)
Nanna:-D Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Har du prøvd å gi maltekstrakt blanda ut i mme? Det er mange som bruker mme som har i maltekstrakt. Det fås på butikken.. Ellers kan du masere under føttene og rundt og rundt på magen. Med klokka. Dette vil stimulere magen.... Lykke til!!
Krusemynthe Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Og du er sikker på at det er magen? Skal ikke gjøre deg mer bekymret, men google KISS...skulle ønske noen hadde tipset meg om det da min 7åring var spedbarn.... Og hvis du synes det ligner på KISS, da kan jeg trøste med at det er lettbehandlet - bare man kommer til en manuellterapeut.
-sga- Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Jeg har også meget god erfaring med minifom. Du får kjøpt det på apoteket. Om det er luftplager gutten din har hjelper minifom til å kapsle inn gassen slik at han får den ut. Vet at det var mye snakk om at minifom kunne gi hormonforandringer... Bruker man dette preparatet i tråd med bruksanvisning tror jeg ikke så mye på dette... Jeg kommer absolutt til å bruke dette igjen nå om prinsessen i magen får de samme problemene. Det tok ca 1 døgn fra vi begynnte til førstemann var en helt annen unge. Vi slapp gråtetokter og tydlige smerter. Skule det være kolikk - ta han med til kiropraktor ASAP. Det hjelper utrolig mye. Har flere venner som har hatt meget god erfaring med det. Lykke til!
Lellemor Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 gi han litt malteekstrakt på ei teskje å la han sutte det i seg, funker som bare det =) basjen kommer i en fei, og letter på "lufta" også... man kan også blande ei lita teskje med litt lunket vann og gi.--
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå