Santi og gjengen Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Med 25+ grader i skyggen så ble det for varmt for meg. Var ute i hagen til ei venninne en times tid og måtte stupe i seng når jeg kom hjem. Føler meg syk, vondt i hodet og får pustevansker innimellom fordi det føles som jeg ikke får puste. Ble skikkelig dårlig forrige gang jeg var (såvidt) ute i samme temperatur. Ble skikkelig dårlig resten av dagen og var sengeliggende. Varmen eller sola slår meg fullstendig ut, er det andre som har det sånn? Kan bli en laaaaaang sommer hvis det skal fortsette slik... Noen gode råd eller andre som har det sånn?
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 høres nesten ut som om du har blitt overopphetet eller fått solstikk.... Prøv å holde deg mest mulig i skyggen, og bruk hvite lette klær, helst lin eller lett bomull, og solhatt med stor brem så du ikke får sola rett på ansiktet/hodet, og drikk MASSE vann.. Er skummelt med den sola som er ute nå, for det ble så brå overgang fra grei temp til tropesommer, og da får kroppen ofte sjokk, sjøl så klarer jeg ikke å være noe særlig i sola lenger, blir for varmt for meg... Prøv å holde deg vekke fra den værste solssteika, og drikk masse så du ikke blir dehydrert... Vann hjelper også med hodepine og kvalme du får ved overoppheting:) Lykke til!
AnnaRøverdatter Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Har det litt på samme måte. Gikk til butikken i sted i sola, og det ble litt for mye for meg. Blir kjempesvimmel, svetter og får pusteproblemer. Spiser masse isbiter hele tiden og prøver å holde meg i skyggen. Bare to uker igjen med mage ca., håper det bedrer seg etter fødselen!
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Jeg er alltid sånn jeg - gravid eller ikke... Tåler rett og slett ikke høye temperaturer, da blir jeg svimmel og kvalm og i verste fall besvimer jeg når jeg forsøker å reise meg. Mitt beste triks er å drikke MYE - da helst minst en halvliter i timen, hele dagen! Og som nevnt over her - solhatt og solbriller så man ikke får sol direkte på hodet eller i øynene. Ellers er lyse klær og skygge tingen
Santi og gjengen Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2008 Takk for svar! Får vel ut og kjøpe en slags solhatt, da. Og drikke MYE mer. Klarer ikke unngå sola helt for jeg må jo ut med barna, men får gjøre det beste ut av det. Har litt over 10 uker igjen enda... Så får vi se om det blir den varmeste sommeren på 150 år som de sier, det hadde jo vært typisk det når en går her svær og varm:-)
Frida__ Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Har det helt likt her, blir helt satt ut i denne varmen og skikkelig uvel. Har bare to knappe uker igjen og hadde bestemt meg for ikke å handle noe sommerlig nå på slutten, men måtte kaste inn håndkle der. Kjøp og unn deg noe lette klær, så hjelper hvertfall det litt. Ellers bruker jeg parasollen for alt den er verdt og hviler i løpet av dagen. Drikk masse vann og kryss fingrene for at denne spådde 150 års varmen lar det ligge en skyggeflekk over der du bor. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå