Gå til innhold

Hva mener dere om lærerstreiken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere sympati med lærere som streiker for mer lønn eller henger dere dere bare opp i at de har mye ferie?

Jeg er lærer selv og er bekymret for om vi får tak i nok kvalifiserte folk i tiden som kommer. Det blir færre og færre som søker utdanningen (og som fullfører) og færre som søker jobb på skolene. Min skole sliter med å få tak i folk med riktig utdanning, og vi ligger sentralt til i Oslo og er ganske ny og fin uten for stor andel av utenlandske barn.

Er dere bekymret for om barna deres kommer til å en faglært lærer om noen år? Det er jo tross alt en meget viktig jobb? (og ja jeg vet at ikke alle er like flinke i jobben sin, men slike finnes i alle yrker... )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støtter streiken og deler dessverre dine bekymringer.

Skrevet

Jeg synes det er helt super med lærerstreik, for da får jeg fri på skolen, og muligens slipper jeg muntlig eksamen:-)

Skrevet

Stötter streiken! Det er lett å få andre gode jobber med bedre lönn etter fire års allmennlärerutdanning, så om man skal kunne rekruttere og beholde dyktige lärere må man ha en konkurransedyktig lönn. DEt er mange ildsjeler der ute, men i lengden vil man miste mange av de også- da de färreste kan leve på idealisme alene...

Skrevet

Jeg er selv lærer og støtter streiken...Deler også dine bekymringer ang kvalifisert personal. Ferien er ingenting å henge seg opp i...

Skrevet

Jeg er vernepleier og ser mange av argumentene deres.. Samtidig må jeg si at jeg reagerer veldig på noen av uttalelsene til forbundene deres.. Bl. a er det blitt sagt at vi (sykepl./vernepl og andre) har krevd for mye i denne lønnsøkningen, slik at det har tatt for mye av potten så det har blitt for lite til lærerne.. Kjenner at slike uttalelser provoserer meg...