Gå til innhold

Barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min forlovede å samboer (har et barn) han tjener nå mindre enn han gjorde før, å vi har mer utgifter enn før pga at vi har kjøpt oss hus, å venter en liten selv. er det da mulighet for at han kan betale mindre i bidrag da???

vett at om han betaler mindre så går det ikke ut over uansett, moren prestere å si det at vi burde bidra ennå mer nå i og med at vi nå var to stykker å ikke lenger bare han, akkuratt som om jeg skal betale deler av min lønn for deres barn...

For all del jeg er knall glad i hans barn å kommer aldri til forsjellsbehandle vårt å hans barn,men det er nå vell ikke min oppgave å betale for det.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er inntekten til samboeren din det kommer an på, og faktisk også at han har samboer(boutgifter blir vanligvis mindre av å bo sammen med annen voksen). Men ikke samboers inntekt.

Og det at dere skaffer dere gjeld, har ingenting å si for bidraget. Bidraget må komme med i beregningen, når dere skaffer lånet........

Skrevet

Samboeren din burde kanskje tenkt mer på det barnet han hadde først?

Før han kjøpte seg hus, og satte seg i mer gjeld.

Og lagde enda et barn.

Skrevet

Vi sliter ikke med penger at det er noe problem å betale barnebidrag, men bare lurte på hvordan det var om dersom en går ned i lønn (er snakk om noen hundre tusen) om en da må forsette å betale det samme i bidrag?

Barnemoren skal få det i bidrag som hun har krav på så er ikke det som er problemet:)

Skrevet

Ehh klart barnefaren skal ha lov til å gå videre i livet. Synes HI angriper dette på en fornuftig måte, kan desverre ikke svare på spm ditt, men i og med at han tjener mindre enn tidligere bør dere undersøke mulighetene ja :)

Skrevet

Hvis han har redusert inntekten sin med mer enn 10% så har han store muligheter for å få redusert bidraget.

Ta kontakt med nav,så får dere fremgangsmåten.

Og til alle de surmaga innleggene over her,så overse dem!

Ikke alle som ser lenger enn sin egen nesetipp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...