Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #1 Skrevet 28. mai 2008 Kona hans er irritert over at jeg får så mye bidrag fra han. Men det får hun bare være. Jeg føler ikke noe dårlig samvittighet overfor dem, etter det som ble gjort mot meg. Jeg har ikke tenkt å jobbe før han er ferdig med å betale, og det er når yngstemann er 18 år. Fikk forhøyet det pga inntekten hans, og jeg hører han er sur fordi han ikke fikk medhold i NAV. Sure penger for han å betale. Men sånn går det, når man ikke tenker over at barn trenger å leve etter at man går fra konen sin til fordel for en annen dame.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #2 Skrevet 28. mai 2008 Din syke satan!!! Med den innstillingen din så fatter jeg at han gikk fra deg. Greit at den andre parten skal betale for seg, men at du ikke har tenkt å jobbe på 18 år er det dumeste jeg har hørt. Ennå godt at du får det igjen når du blir gammel å blir minstepesjonist.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Sykt? Du kjenner ikke forhistorien.Barnet er ikke nyfødt, så det var en dustete påstand.Ikke 18 år til minstebarnet blir myndig.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Hvilke holdninger er det du formidler til barnet ditt da? Hva tjener du på å nære den bitterheten din i 18 år da? Hva om du treffer en mann og dere gifter dere eller noe, da vil kanskje noe endre seg?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #5 Skrevet 28. mai 2008 Dette har jeg ingen dårlig samvittighet overfor. Eksen var utro, og jeg sitter igjen med tomheten. Og pengene hans i noen år. Nykona hans burde kanskje ikke ligget med min mann heller, mens han var sammen med meg. Går inntekten hans opp igjen, skal jeg søke om forhøyet bidrag. Dette fortjener barna hans virkelig. Han vil ikke ha kontakt med sine barn.Så her kan han bare bla opp.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #6 Skrevet 28. mai 2008 Ikke rart du ble forlatt! hadde ikke holdt ut en time med et menneske med den innstillingen der. Barnebidrag er til barna, ikke til ego-mor. Hvis du får så mye fra eks, sett av til barna så de lettere kan kjøpe bolig, studere i utlandet osv når de blir voksne. Skap noe! Ikke sitt på rompa og vær bitter og ubehagelig.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #7 Skrevet 28. mai 2008 Skal bli morsomt å se vis barne ditt velger å flytte til far, da kan jeg tenke meg du ikke hadde vært like høg i hatten nei.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #8 Skrevet 28. mai 2008 Er ikke kona hans sin feil at han heller ville vær med henne, det valget tok han helt selv. Å med de meningene du har, så forstår jeg godt at det valge han tok ikke var så vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Barnet vil ikke flytte til faren pga stemor.Hun er en heks.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 Dette er bare latskap, griskhet og en forsmådd x som tror verden sentrerer rundt henne.. "Stakkars meg, jeg er sikkert den ENESTE i verden som har blitt forlatt til fordel for en annen.. Derfor skal jeg straffe han ved å flå han for det jeg kan, uten å tenke på at jeg stjeler barnas penger.. For det er jo jeg som får pengene inn på konto, så jeg kan bare sitte på den late ræva mi i mange år fremover, istedenfor å sette av disse pengene til barna blir store og skal studere o.l Tenk så allright da, jeg trenger ikke å jobbe på kanskje 15 år, jeg kan sitte her som en Taper og bare håve inn penger.. AHHH, the sweet life!!"
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 Lurer på hvor mange sure og bitre stemødre som svarer haha
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #12 Skrevet 28. mai 2008 Pengene går da til ungene hans. Jeg er hjemme og barna har det bedre enn på lenge. Dere er bare sjalu fordi dere må jobbe HI
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #13 Skrevet 28. mai 2008 hvor mange prosent av den andre partens inntekt skal en egentlig få i barnebidrag?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #14 Skrevet 28. mai 2008 Herregud, har tanken slått deg at noen faktisk LIKER å jobbe, at noen ELSKER jobben sin? Noen av oss klarer faktisk å kombinere jobb, barn og hjem.. Men på hvilken måte går pengene til barna? Hvis du bruker barnebidraget til å betale regninger, husleie osv, så er det på en måte barna dine som forsørger deg!? Du bruker jo av deres penger....
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #15 Skrevet 28. mai 2008 Hehe, så fint for deg da. Klart han skal betale etter inntektsevne. Og til en av dere over, nei, barnebidraget er selvsagt ikke ment som noen som skal settes av til barnet blir voksent. Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Det skal selvsagt brukes til å forsørge barnet.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #16 Skrevet 28. mai 2008 Jeg forsørger barna mine kjempegodt De har det veldig bra. Og jeg bruker de pengene på barna mine. Med god samvittighet. Vi kan ikke spare av de pengene, men det er ikke det de er ment til. Forsørgerbidraget er ikke et sparefondt for forlatte barn. HI
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #17 Skrevet 28. mai 2008 Etter at barnet er forsørget, setter man av resten for å gi barnet et lettere liv. Man bruker ikke opp overskuddsmidler underveis fordi de finnes. I hvert fall ikke på seg selv.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #18 Skrevet 28. mai 2008 Ja, det skal gå til å forsørge barnet, til mat og klær, medlemskontigenter o.l Men, det skal da ikke brukes på telefon, strøm o.l Hvis mor nekter å jobbe, og kun lever av barnebidraget, så sier det seg jo selv at barna forsørger moren!!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #19 Skrevet 28. mai 2008 Aner ikke. Men denne mannen er rik. Så hvorfor skal ikke dette komme hans første kull til gode? HI
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #20 Skrevet 28. mai 2008 Det ene barnet er tenåring nå. Men mange av dere aner ikke hva sånt koster enda. De vil være med på sport,gå på kino,ha mobiltelefon osv. Når en pappa ikke bryr seg om å ringe eller ta kontakt, og ikke vil ha besøk fordi stemor synes det er best sånn, da kan dere ikke dømme folk for å ha det godt sammen med barna man hadde sammen med mannen man var glad i engang.Han har god råd. Flott hus. Super jobb. God utdannelse. Jeg kunne jobbet men velger akkurat nå og prioritere barna,siden den ynste ikke har begynt på skolen enda. Etter at det skjer, skal jeg gå tilbake til jobben min.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #21 Skrevet 28. mai 2008 Joda, bidraget skal også være med å dekke husleie/lån, strøm, forsikringer osv osv. i tillegg til klær, mat, medisiner, lege osv.... Ikke fritidsaktiviteter og slike ting, da, for det er frivillig å være med på. Dette hadde jo far bidratt med om han hadde bodd med barna, og derfor er det innkludert i bidraget, som fars del av dette:)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #22 Skrevet 28. mai 2008 En får ikke prosentbidrag lenger. Det var før i tiden, det. Nå går det etter hva far har råd til og hva han bør dekke; det blir regnet ut etter hvor mye mor OG far tjener, og nivået på inntektene(bidragsevne, som er forskjellig fra person til person).
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #23 Skrevet 28. mai 2008 Lykke til med jobbsøkingen når den tid kommer, blir nok ikke enkelt nei!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #24 Skrevet 28. mai 2008 Jeg har fine utsikter, takk Mye å falle tilbake på. Men akkurat nå er det ikke aktuelt.Jeg har gått nok skole til å få skikkelig arbeid. Men det er godt å ha litt fri. HI
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2008 #25 Skrevet 28. mai 2008 Men når far ikke vil ha barnet boende hos seg, skal han være med på og betale for barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå